motor houd soms in

hallo mensen,

een vriend van mij heeft een emax 2822 brushless motor en een hobbyking esc. doet het goed alleen soms houd de motor zich in. dus eerste keer vol gas doet hij het goed (kan naar mijn idee beter) en als je gas dan dicht doet en vervolgens weer naar vol gas gaat dan doet hij een stuk minder hard.

(esc met blauwe draden) dus programmeerbaar, we hebben alleen geen programmeer kaart.

erg vervelend. het ligt naar mijn idee niet aan de esc aangezien hij het ook met een andere esc heeft, en ligt dan dus ook niet aan de solderingen.

ik heb wel gehoord dat je iets bij je esc kan instellen over bepaalde toeren en tijd (ik ben effe de naam kwijt).

iemand een goed idee of oplossing?

Mvg David en Casper

Denk eerder dat de accu het niet trekt. Een accu kan maar beperkte tijd een bepaald vermogen leveren.

Dat kan verklaren waarom hij het tijdelijk hard gaat en daarna minder. Ook kan het zijn dat de esc snel warm wordt en dan zichzelf op halve kracht zet?

Welke esc gaat het om dan.

Beste,

Dit heb ik met deze motor ook gehad.
Ik heb er met een Turnigy 30A plush regelaar mee gevlogen, de motor begon soms gewoon te 'haperen' (als het ware) tijdens het vliegen.
Dit heeft mij tijdens een hover uiteindelijk de as gekost (gellukig ook niet meer dan dat)..
Bij mij ligt de Emax motor in de ton..

Je zou kunnen proberen wat met de timing en start instellingen te spelen, een programmeer kaart heb je voor een paar euro's...

sorry, aan he begin van het draadje verkeerde motor vermeld,
hier nog wat extra info

Emax Motor CF 28-05 Borstelloze Outrunner 2840Kv - afstandbestuurbare vliegtuigen en auto's
met een 6x5 propje

HK SS Serie 25-30A ESC/Regelaar met BEC (Programmeerbaar) - afstandbestuurbare vliegtuigen en auto's

en een 2S 1600mah 20-25C

al bedankt voor de reactie's
ik zal een programmeerkaart mee bestellen als ik weer ga bestellen bij hk.
kan het misschien zo zijn dat je ook wat qua timing kan instellen via de zender zoals bij de eflite esc die word geleverd bij de parkzone toestellen?

mvg david

Back