Motor in de soep

Hallo mensen,

Alweer een motor in de soep.

Ik heb in korte tijd twee gebruikte inferno's mp7.5 gekocht waar ik de motoren van in de soep heb gereden. Ik ben dan ook net pas begonnen met rc modellen. ik weet wel dat een te arme afstelling het probleem kan zijn om een motor in de soep te rijden. maar rook was er voldoende en de uitlaat spetterde goed.

Onderdelen heb ik nu zat, alleen nog een motor.

Nu kan ik wel weer een gebruikte motor kopen , maar wat kan ik het beste kopen om lekker mee vooruit te kunnen.
Is het verstandig om bij .21 te blijven of kan ik ook een .28 op mijn buggy monteren. Ik weet niet of de andere onderdelen van de aandrijving tegen het extra vermogen kunnen.

Mischien heeft iemand nog wel een goede gebruikte motor liggen.
Of eventueel advies voor een nieuwe motor zou ik super vinden.

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes, André

Één advies, koop geen gebruikte motoren... vooral niet als je eigenlijk nog niet veel ervaring hebt. Als bijvoorbeeld een gebruikte motor al een tijdje heeft stilgelegen, kan er aanslag inzitten wat ervoor zorgt dat deze snel kapot is. Daarnaast kan er een slechte brandstof zijn gebruikt, verkeerd ingelopen, versleten etc... niet doen.

Kijk eens rustig rond, er zijn genoeg redelijk goedkope motoren te krijgen.

Mischien heeft iemand nog wel een goede gebruikte motor liggen.
Of eventueel advies voor een nieuwe motor zou ik super vinden.

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes, André

Zijn er onderdelen kapot of is alleen de zuiger/cilinderset versleten? In dat laatste geval kan ik je wel helpen

Als je even rond kijkt heb je een Force .25 voor zo'n 100 euro, bij 2brothersrc hebben ze de LRP .25 ook voor zo'n prijs geloof ik )is OSMAX made). In de betere klasses indien er een trekstarter nodig is kan je een Picco Basic voor 120 euro vinden en voor iets meer ook een Novarossi Basic. Ook Go en Alpha motoren zijn met een trekstarter te vinden maar zijn ook prima budget motoren zonder de trekstarter maar dan heb je wel een startbox nodig..

Tot nog toe heb ik al mijn motoren 2e hands gekocht.....

Maar wel van mensen mensen met ervaring in deze sport/hobby.

Nog nooit problemen gehad.

als je twee zulke slechte ervaring hebt, gewoon lekker voor een nieuwe gaan.
De adviezen die Roelof geeft zijn zeker de moeite waard.
Ik heb zelf ervaring met de picco basis. (P3.21B volgens mij).
Leuke motor, makkelijk in te rijden en in nederland goed verkrijgbaar.
Je hebt dan niet de snelste motor, maar wel goede prijs/kwaliteit.

Als je wel tweedehands wil gaan kopen, neem dan iemand mee die al vaker met dat bijltje gehakt heeft.

Zelf zat ik al naar een nitro bull te kijken.

Maar het blijft jammer van de 2 motoren.
Ze hebben beide een kapotte zuiger , cilinder en zuigerstang.
Een picco .21 p3 en een kyosho .21.

Ik neem aan dat ik deze als scrap kan beschouwen.

Wat voor brandstof gebruik je eigenlijk? Lijkt mij er een met te weinig olie.
Want twee stuks op precies dezelfde manier stuk is best toeval.

Back