motor keuze paraplane

Ik heb deze motor op mijn paraplane zitten:
motor 1

dit heeft prima gewerkt met een 17A regelaar en een 2S 1500 Lipo

om het vermogen iets op te krikken heb ik er een 3S 2200 lipo tussen gezet met 7x4 prop.

Net heb ik een test gedaan en de motor gaat wel zachtjes lopen maar zodra ik gas geef slaat ie als het waren af. Hij begint te stotteren en lijkt erop alsof de motor terugslaat.

Zou het komen doordat er bij de motor specs staat dat hij niet geschikt is voor duw propellors? Waarschijnlijk geef ik hierzelf het antwoord maar ik hoor ook graag van jullie als bevestiging.
Betekend dit dat de behuizing als het ware niet tegen een drukkracht kan en wel tegen een trekkracht van de propellor?

Oja, motor en regelaar worden zelfs bij het proefdraaien al warm tot zeer warm...ander motor en regelaar kiezen?

Jeroen

Als je de draairichting verandert(en de prop omdraaien) dan moet hij dus wel goed draaien en is hij inderdaat niet geschikt voor duw props.
Als hij het dan nog niet doet dan klopt er iets niet.
Meet in ieder geval de stroom want als motor en regelaar heet worden dan is er iets flink mis.
Prop is goed en volgens specs niet te groot maar als de motor te heet is geweest kunnen de magneten verzwakt zijn en zal hij meer toeren willen draaien en dus veel meer stroom trekken.
In dat geval klopt ook de Kv waarde niet meer en zal hij onbelast meer toeren per volt draaien als opgegeven.

staat er inderdaad bij ja dat ie niet geschikt is voor duw doeleinden, maar dezelfde staat gewoon op mijn easystar mat een 6x5 prop erop en 2S 2200 (let wel op 20c) draait even goed met een 7x4 maar die 6x5 gunt me wat meer vliegtijd, vermeld eens je accu waarden?

Aha, oke dus. Eigenlijk kan deze motor dus niet (meer) en moet ik op zoek naar een andere.

Hoe bedoel je accu waarden?

Ik vloog eerst met een 2S 1500 (15C) accu en een prop van 9x4.7, en dat ging prima, kon ongeveer 10min vliegen, ik miste alleen wat extra power. Nu ben ik over gegaan naar een 3S 2200 (20C) accu.

Ik zit er nu aan te denken om deze motor aan te schaffen:
http://www.rctechnics.eu/bm240918a-brushless-outrunner-1080kv-p-82.html

dat moet nog kunnen met de 17A regelaar die ik nu gebruik.

Jeroen

nogtans die accu die je gebruikt hebt met je motortje levert voldoende ampere, hier gebruik ik ook een 17 amp regelaar zonder problemen, misschien toch ergens een probleem met de bedrading ofzo?

mvg

zonder propellor draait de motor op beide lipo's prima. Ik heb alle draden gecheckt en het ziet er allemaal goed uit.

Ik denk dat de motor kapot is. Als ik er met de hand aan draai hoor je rare rauwe geluiden van binnenuit en dat kan niet goed zijn...

Jeroen

Back