Motor keuze voor Q450 fpv

hallo

Ik ga binnenkort een Q450 quadcopter maken die moet dienen voor fpv.
Het is de bedoeling dat ik met de Q450 een zo lang mogelijke fpv vliegtijd zal behalen, de Q450 gaat enkel dienen om wat rustig rond te vliegen en filmpjes te maken met de mobius, dus geen 3D en speedrace en dergelijke.
Ik heb al het een en ander opgezocht, hieronder staat alles wat erop komt met de gewichten erbij (aanpassingen en opmerkingen altijd welkom!):

frame: Q450 v3: 270gr
lipo multistar 3s 5200mah 10c: 325gr
kk2 board: 20gr
rx: 12gr
250mw vtx incl cloverleaf antenne: 25gr
Fpv cam sony 600tvl mini PZ0420M-L36: 12gr
mobius: 41gr
remzibi osd incl gps antenne en bedrading: 35gr

Dit alles komt samen uit op 740gr
(dit zal in werkelijkheid toch net iets meer zijn wegens gewicht van bekabeling enzo die er nog bijkomt)
Ik zou graag alles zo licht en efficient mogelijk houden.

Nu heb ik enkel nog motoren, esc's en propellers nodig, dit is dan ook meteen het punt waar ik momenteel wat vast zit.
Ik denk om 10" 4.5 of 10" 4.7 carbon props te gebruiken (heb gelezen dat best een zo laag mogelijke pitch wordt gebruikt, klopt dat?)

De motor moet 28mm diameter zijn en liefst met zo laag mogelijk kv (denk dat ik met 750 a 800kv motoren en 10" props het beste rendement uit de Q450 kan halen).
Ik twijfelde nog tussen volgende 4 motoren:

Turnigy D2836/11 750KV Brushless Outrunner Motor (EU warehouse)
NTM Prop Drive 28-30S 800KV / 300W Brushless Motor (short shaft version) (EU warehouse)
NTM Prop Drive 28-36 750KV / 265W (EU warehouse)
NTM Prop Drive Series 28-30A 750kv / 140w (EU warehouse)

Het totale vlieggewicht incl motoren esc's en props schat ik dan ruim gerekend op 1200gr wat toch niet slecht is veronderstel ik.

Graag hier even jullie bevindingen over zodat ik kan beginnen met mijn bestelling :p

Alvast bedankt

Mvg Jonathan

Voor zover ik er ervaring mee heb zou ik de NTM's laten voor wat ze zijn, en Sunnysky motoren nemen, het zijn zeer goede dingen voor de prijs... 2212's met 1045 props vliegt super rustig, mooi gebalanceerd!!

Voor zover ik er ervaring mee heb zou ik de NTM's laten voor wat ze zijn, en Sunnysky motoren nemen, het zijn zeer goede dingen voor de prijs... 2212's met 1045 props vliegt super rustig, mooi gebalanceerd!!

Ik heb 2212 1000kv rctimer motoren op mijn x650f zitten, denk dat die zowat overeen komen maar ben er niet zo tevreden over, heb de indruk dat die veel stroom verbruiken.
Misschien is diameter 22mm ook iets te weinig, ga liever voor een 28mm.

Sunnysky 2212 980kv is ook 28mm. De 22mm staat voor de stator diameter. Erg goede motoren en inderdaad beter dan de HP's van RCTimer en nog beter dan de NTM's. Op eBay wordt je ermee doodgegooid maar beter is nog multirotorparts.nl. Kan je meteen je props meebestellen. Mail Menno even wanneer ze weer op voorraad zijn.

Heb beslist om jullie raad op te volgen, dus net 4 sunnysky motoren gekocht.
Ze hebben er maar 2 meer op stock op multirotorparts.nl dus heb maar ineens een setje van 4 motoren incl mounts en prop adapters gekocht op aliexpress voor 59.99 dollar (47,17€), als dat geen koopje is ! :p

Voor welke props ga ik dan tenslotte best, de motor tests werden met volgende props gedaan: 1047 1145 9047
Dus 1050 en 1045 staan er niet bij.
Bedoeling is om de meest efficiente prop eruit te kiezen voor 3s.
Als ik weet welke props de beste zijn bestel ik mij die ineens ook in full carbon, lijkt me het meest geschikt toch?

Nu nog even 4 esc'tjes van 20amp zoeken en klaar is kees.
Bedankt allemaal tot nu toe, nu kan ik eindelijk mijn bestelling plaatsen en vol ongeduld wachten op de komst van alweer een mooi quadcopter exemplaar :p

Nog even naar flight controllers gekeken, was van plan om de kk2.1.5 te nemen maar zag hier net volgende staan: MultiWii PRO Flight Controller w/MTK GPS Module
Iemand al ervaring mee?
Zou het wel zien zitten om er een flight controller met gps op te zetten maar de prijs mag wel niet zo hoog oplopen als vb een naza.
Van flight controllers weer ik zelf nog niet zoveel, ben enkel goed gewend aan de kk2 maar zoals ik al zei sta ik wel open voor iets nieuws.

Zou je die multiwii pro dan ook via pc programma live kunnen volgen of hoe werkt dat systeem eigenlijk?

Ik vlieg zelf op naza m lite, super die GPS toestanden!! en dat heeft de KK niet... ik ben nu aan het kijken om de naza te vervangen met multiwik ivm autopilot functies...

Ik vlieg zelf op naza m lite, super die GPS toestanden!! en dat heeft de KK niet... ik ben nu aan het kijken om de naza te vervangen met multiwik ivm autopilot functies...

Kan de multiwii met gps volledig autonoom vliegen adhv pc en mapping of niet?
Zit er ook throttle control op of is het enkel return to home?

Back