motor kraakt bij gasgeven

hallo ik heb even een vraag,Ik heb bij het gas geven met mijn 17,5 t speedpassion soms last van een krakend geluid vanuit de motor een soort van tandwielen die over elkaar knarsen geluid.Ik heb nu alles los gehad en gemonteerd en nu is het weg.Gisteren was dit hetzelfde en deed hij het ineens weer.Kan iemand mijn vertellen waar dit de oorzaak van is ?het sympthoon is hetzelfde als in deze video,[media=youtube]s4dwVRyhl8g[/media]

Aangezien ik zondag een wedstrijd heb wil ik hier even duidelijkheid over.Momenteel heb ik er geen last van,maar mischien kunnen jullie vertellen waar het aan ligt ? dank hiervoor

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is normaal voor een sensorloos brushless systeem. Bij het opstarten in de lage toeren heeft het systeem wat moeite om de positie van de rotor uit te lezen waardoor de aansturing een beetje zoekt. Eenmaal op toeren loopt het wel goed.

thx roelof maar sensor is toch een kabeltje van de esc naar de motor die hier zit.en sensorloos zonder deze kabel ik rijdt met speedpassion of vergis ik me nu

Ja, een sensored systeem heeft een extra 6-aderig kabeltje.

Sensorloos is niet helemaal sensorloos, er is nog steeds een uitlezing van de positie van de rotor maar dan via de motorspoelen. De rotor moet alleen snel genoeg draaien om genoeg signaal bij een spoel op te wekken terwijl electronische sensoren bij 0 toeren al de positie van de rotor kunnen uitlezen.

Sensors (3) zitten in je motor, als jou motor een sensored motor is en hij klinkt zoals in dat filmpje is waarschijnlijk of één van je sensors stuk, of zijn je sensors vuil, of is je sensorkabel stuk.

Gebruik je een sensorkabel of niet?

Indien je een sensorkabel gebruikt moet je het inderdaad daarin zoeken want het met gekraak wegrijden klinkt als een sensorless aansturing.

Back