Motor Krijgt geen bezine

Hoi iedereen,

Ik heb net een nieuwe 2de rc auto.
Mijn vorige deed het goed en start na 3 x trekken.
Met deze moet ik enorm veel trekken kan wel tot 40x trekken duren voordat die pas opstart(eenmaal gestart rijdt die goed.)
Nu denk ik de locatie van het probleem gevonden te hebben.
dit is bij de toevoer van de benzine naar de motor.
Namelijk hoe vaak ik ook de uitlaat dichthoud en trek dan zie je de benzine door de slang lopen naar de carburateur maar als ik dan probeer te starten gebeurt er niks.
Na pas 40 x dit te doen (dus egt veel benzine naar de carburateur sturen) dan uiteindelijk uit het niks knalt alle benzine de motor in en dan moet ik de motor eerst ff ont zuipen.
Na dat gedaan te hebben start de motor eindelijk.
Enig idee waarom de benzine niet goed beweegt naar de motor?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Grt,
Lars

Laatst bewerkt:
Sorry voor mijn spelling/duidelijkheid.

Hallo Lars. In de eerste plaats welkom op het forum.

Werkt de spellingscontrole van je computer niet???

Dat klinkt missschien onvriendelijk. Maar je hebt een vraag en daar wil je graag antwoord op. Je bericht moet dus uitnodigend zijn om te lezen. Anders haakt iemand die je misschien het antwoord kan geven, al af bij het lezen.

Echt foutloos schrijven kunnen slechts weinigen. Maar je kan je bericht eerst maken in een tekstverwerker en met een spellingscontrole nalopen. Dan komen de ergste fouten er al uit. Bij voorbeeld, je gebruikt steeds "bezine". Bij elk tankstation kan je zien dan dit "benzine" moet zijn. Als je bericht zo veel mogelijk klopt, dan kopieer en plak je het bericht naar het forum.

Ook het gebruik van korte zinnnen, hoofdletters en leestekens maken een tekst veel overzichtelijker.

Met een beetje moeite gaat het echt veel beter. Als iemand antwoordt geeft, moet hij tenslotte ook moeite doen. Dus van jou kunnen we dat ook verwachten.

Dan kan je toch de spellingscontrole gebruiken? Dat heb je al gedaan. Je bericht is nu veel leesbaarder. Dat verhoogt de kans op reacties!

Vermeld even om wat voor merk en type auto het gaat, dan kunnen we wat makkelijker helpen.

Ik zou eens beginnen met de slang van de uitlaat naar de tank te controleren of deze niet defect is. het kan zomaar zo zijn dat door een heel klein gaatje, bijvoorbeeld bij een van de aansluitpunten, lucht ontsnapt. (probeer even een nieuw stukje slang)

Als de motor eenmaal loopt bouwt hij vanuit de uitlaat namelijk veel meer druk op als dat jij met de trekstarter kan genereren.

Kijk ook even of de uitlaat goed aansluit op de cilinder.

De inferno Neo is gebaseerd op de MP7.5.

Ik ben geen Kyosho kenner maa de MP is een wedstrijd buggy en de Neo een RTR auto.

Niets mis mee, de Inferno is een leuke auto.

Het helpt een beetje als je de motor eerst even verwarmd. Ik weet het dat het op locatie niet makkelijk is maar daar zijn ook optis voor zoals een goedkope 12v fohn.

Wat mij opgevallen is met alle Kyosho motoren is dat de LSN aan de rijke kant staat, dit is herkenbaar aan het met veel rook van zijn plek komen en niet al te snel optrekken. De LSN kan met gemak 1 volle slag ingedraaid worden waarmee je zult merken dat de auto sneller van zijn plek komt en mogelijk door die arme afstelling ook makkelijker start.

Ik heb even alles goed nagekeken en heb een scheur gevonden in de brandstof slang. deze heb ik vervangen en hij start nu binnen 3 trekjes!

Bedankt voor het nadenken ieder geval iedereen!

@Roelof er staat ergens dat deze auto wel 60km/h kan halen maar hij haalt 40 offroad/ 50 onroad enig idee hoe dit kan?
er komt al niet zoveel rook uit.

Laat je niet geheel misleiden door een paar getallen, vaak zijn die overdreven. En laat je je ook niet foppen door je eigen belevings gevoel.

Je kunt ten alle tijden de HSN een tikje (1/8e slag) armer zetten om te zien of de motor beter gaat maar hou de temperatuur en andere zaken in de gaten.

Back