Motor loopt niet meer?

Beste medeforumleden,
Sinds een weekje heb ik een brandstofkistje. Alle servo's en de ontvanger doen het goed. Maar alleen heb ik een probleem met de motor. Ik ben al op zoek gegaan naar hulp en ben al 2x naar een winkel geweest. In de winkel liep die helemaal goed en was die mooi afgesteld. Nu wil ik er mee gaan vliegen. Eerst sloeg die niet aan. Iets de sproeier meer open gezet en hij sloeg wel aan. Een tijdje gelopen (nog niet gevlogen) en opeens viel die uit? Daarna weer proberen te starten maar zonder succes.. Hij slaat nu helemaal niet over? Hij pompt wel brandstof en ik heb niet aan de stelschroefjes gezeten?

Wie o wie kan mij helpen?

Als er toevallig nog forumleden in de omgeving van Bathmen wonen hoor ik het graag.

Groeten.

Laatst bewerkt:
Dan is denk ik dat het probleem.

Vermoedt namelijk dat het een methanol motortje is en die loopt niet op benzine ;-)
(flauw, heel flauw hoor).

Misschien plug kapot?
Maar ga ermee naar de club (of weer de winkel) daar hebben ze het probleem binnen 10 minuten gevonden en opgelost terwijl wij hier uren en uren over heen en weer kunnen mailen.

Of misschien reageert er een ervaren iemand uit je omgeving, dan ben je ook zo klaar waarschijnlijk.

ik heb het al veranderd :$
Nee, plug is niet kapot... Heb laatst een nieuwe gekocht.
Ja, maar ik begin me schuldig te voelen in die winkel, die man die loopt alles af te stellen maar wil/krijgt der niets voor? :P

Dat noemen ze service ;-)

Maar als hij in de winkel goed loopt moet je jezelf echt beheersen om van de naald af te blijven.

Dan is er namelijk een ander probleem.

... Daarna weer proberen te starten maar zonder succes ...
'Gelukkig' maar, anders was je vliegtuig nu waarschijnlijk gecrasht :confused::(:bad-words:want gezien je aantal en eerdere berichten vermoed ik dat je te weinig/geen vliegervaring hebt. Alleen leren vliegen met een schuimpje, vooruit dan maar, met brandstofmotor wordt dat toch een heeeel stuk kritischer.

.. Als er toevallig nog forumleden in de omgeving van Bathmen wonen hoor ik het graag....
Goed dat je hulp zoekt, neem daartoe ook je woonplaats op in de titel. Meer kans op reacties van lokale inboorlingen uit jouw omgeving. Titel kun je wijzigen door eerste bericht te wijzigen -> meer opties.
Neem je woonplaats ook op in je profiel, dan kan iedereen dat altijd zien, om voorgaande reden. Kijk maar eens waar ik woon.

Clubcontributie verdien je binnen één dag terug, als je begrijpt wat ik bedoel. Scheelt je brokken, frustratie, geld, veiligheid, tijd en een lamme start-arm ;) Deventer is de eerste club die me te binnen schiet
http://www.deventerluchtvaartclub.nl/

Drie elkaar overlappende en aanvullende overzichten van clubs in NL en VL:
www.airtoi.com -> clubs
www.modelvliegsport.nl -> clubs
www.flytovml.com -> clubs

Leren vliegen met een kant en klaar (=bouwfoutjesloos) toestel ... :(

Laatst bewerkt door een moderator:
Die posts zijn van 3 jaar geleden. Zit op zweefvliegen. En ga al bij een club. En krijg al hulp van een man van een club. Ik heb trouwens al wel vliegervaring in andere kisten. Okee, bedankt zou het aanpassen.

Groeten.

it's a dirty job so leave it to the professional's. iedere keer dat filmpje laten zien brengt mensen mischien wel van de gedachte af om er mee door te gaan, er moeten filmpjes komen van mooie vluchten en prachtige landingen.

Back