motor met reageerproblemen

Ben zelf niet zo bedreven met elektro, maar ik trek mijn plan.
Voor de opfrissing van mijn blitzer beetle (zie bouwverslag daar ergens) heb ik er een motortje in gezet dat ik nog liggen had. Team orion, 15T, niet nieuw maar nog wel ok.
Regelaartje voor gekocht, dik in orde.
Reed zeer goed. Tot ik eens in de sneeuw gereden had (elektronica was helemaal afgeplakt).
Als ik er nu mee rijdt, dan reageert de motor niet meer af en toe. Vooral als de ondergrond wat oneffen is. De regelaar is ok, deze reageert goed.
Het motortje kan ik ook alleen maar weer in gang krijgen door wat te prutsen aan de koolstaafjes. Ik ben dus zeer dat de regelaar nog ok is en dat er geen slechte contacten zijn tussen motor en regelaar. Het blijkt de motor zelf.
Zou het opgelost kunnen zijn door het anker iets af te draaien? De motor is afgedraaid een tijd geleden en heb de motor sindsdien niet gebruikt.
Kan dit toch een duiding zijn van versleten motor?
Zowel kooltjes als anker heb ik al eens goed schoongemaakt. Eventjes rijden en dan terug niets..
Nog iets wat ik nog niet eerder zag: na prutsen met de kooltjes rijdt hij weer even, maar moet meestal de knop van de gas op de afstandsbediening omgezet worden (vooruit-achteruit). Kan het zijn dat de regelaar in de war geraakt? De regelaar is van LRP.

Laatst bewerkt:
Hmm, het lijkt meer er op dat de koolborstels van je motor op zijn. Wanneer je in de regen of sneew rijdt (water) slijten de koolborstels extreem snel. Dit is een feit.
Het lijkt er op dat ze opgesleten zijn en dus "te kort" zijn om nog goed kontakt te maken. Wanneer je er aan rommelt maken ze weer even kontakt, maar niet voor lang?

Probeer eens het anker af te draaien en vooral de koolborstels te vervangen (let op, je hebt over het algemeen stand-up, V2 en Lay-down (om nog maar even te zwijgen over Big Block, en andere versies)).

Succes!

Groet Robert

Net even helemaal open gedaan: het anker zag er donkergrijs, bijna zwart uit. Dit dus even weer blank gezet (boormachine + schuurpapiertje wegens gebek aan draaibankje). De koolborstels zijn nog een mm of 8, lijken mij dus nog ok?
stand-up, V2 Lay-down? Zijn dat commando's voor een hond :)
Met bovenstaande ingreep ga ik dus eens moeten testen. Heb ik vandaag niet meer kunen doen. moet eerst nog weer monteren.
Alvast bedankt voor de info.

nog even melden dan met het anker weer op te schuren alle problemen van de baan zijn.
Dat weten we dus al weer. Het lag niet aan de kooltjes zelf.
Ondertussen de motor maar eens schoon gemaakt.
Op de motor stond 15T, maar op het anker13T. Goed dat ik de motor eens open gemaakt heb. Gelukkig kan mijn regelaar net tot 13T aan.
Bedankt voor de tips.

Back