Motor minimag

• Topicstarter Topicstarter Rene1972
  • Startdatum Startdatum
R

Rene1972

Guest
wie heeft er een goede motorsugestie als nieuwe motor voor in mijn minimag?
Ik had al de upgrade versie, helaas overleden na een jaar super gewerkt te hebben.

Ik heb drie lipo's (twee van 2100 en 1 tje 1500 2 cellen en een 18 A Robbe regelaar.
Lieft zonder al te veel te versleutelen maar toch wat extra power, prophangen lukt niet met de upgradeversie, hij vliegt er verder wel super mee.

Ik zoveel type's merken en soorten voorbij zien komen op het forum dat ik het eigenlijk niet meer weet.

Wie heeft concreet de juiste samenstelling? :lol:

De motor die ik er nog steeds opzitten heb, is de: Robbe Roxxy 2827-34
Deze heeft wel wat minder KV, waardoor men eerder een andere versie zou nemen: Robbe Roxxy 2827-26
Met de mijne kan ik niet ongelimiteerd verticaal, en héél veel snelheid heeft hij ook niet, maar hij is heel snel van de grond, en vliegt heel plezierig :lol:
Maar zoals je zelf al zei, zijn er een heleboel verschillende merken/types... :roll:
Diegene die ik heb is een Brushless buitenloper, en bij mij nog letterlijk ook :lol:
Hij is namelijk niet ingebouwd zoals normaal, maar ik heb hem er vooraan gewoon opgezet.
Voor de koeling is het uiteraard perfect :lol:

Mvg
L4nc3r & Sven311

Oké bedankt voor je reactie, de motor die er in zit is de BL-18 upgrade versie.
Op andere sites wordt de kracht weer uitgedrukt in watts en andere weer in KV, ik ben lerende betreft deze termen.
Hoe kan ik nu zien welke motor sneller is dan de BL-18 van multiplex? :P

Vroeger veel brandstof gevlogen, nu na 18 jaar de draad weer opgepakt. elektrisch is toch wel makkelijk.
Is dit iets, en past dat ook?
http://www.rctechnics.eu/hetrc-edf5w-p-104.html

Even antwoorden met mijn beperkte brushless-kennis maar wat ik er tot nu van weet ;)

Die motor lijkt me véél te zwaar te zijn, als je hetzelfde gewicht neemt als de originele Speed 400 heb je vermogen zat.
Komt ook bij dat het een binnenloper is (veel toeren, kleine prop, eerder voor snelle modellen), terwijl de Minimag om een grote prop en (relatief) lage vliegsnelheden vraagt.

Hier het draadje waar ik mijn advies gekregen heb voor mijn Minimag (ik vlieg op 8,4V dus jij kan veel hogere prestaties verwachten op 3 cellen LiPo).

Iedereen mag me corrigeren als ik de plank hopeloos mis sla :D

Oké, dankje voor de reactie, ff een bakkie koffie halen en jou draadje eens doorlezen.

Na de easystar ga ik eerstdaags ook een brushless Minimag bouwen.
Een van de mogelijkheden die op het forum van RCgroups goede kritieken krijgt is
deze motor een UH brushless inrunner HXT 2835 (380s) 2200 Kv.
Heeft dezelfde afmetingen als het speed 400 motortje waar de Minimag van 'huis uit' mee is uitgerust.

Blijkt tegelijk een prima motortje voor de easystar in combinatie met 3 cellen Lipopakketje 2200 Mah.

Als ik me niet vergis wordt dit motortje ook als set-up gebruikt door Aaalie in zijn bouwverslag 'Easystar om foto's mee te maken'.
Ik weet alleen niet welke prop en regelaar daar dan best voor worden gebruikt.

groeten

Foto-KDX83OOR.jpg

hier zie je een motor steun die in mijn mini mag zit
is 1x vol met zijn neus de grond in gegaan :oops: helemaal niks stuk :D

is gemaakt van heel licht alu hoeklijn
als je alles haaks maakt en hem zo in de neus lijmt heb je wel down trust
zit al in de bodem van de neus
maar geen zij trust
dus daar moet je rekening mee houden met de voorkant van de motor steun

hier kan je dus de meeste motoren op vast schroefen

ik zelf heb er een fiets bel op zitten

rob

Dat ziet er goed uit, heb je dat hoekprofiel uit de lokale bouwmarkt?

je wil (en hoeft) met brusshles toch niet meer met vertragingen te prutsen...

nee dat hoeft niet
maar toen ik die foto nam moest die vertraging er ook op
is heel goedkoop om te maken

gaat alleen om de motor steun
die is top

Die minimag is gewoon een te zalige en sterke kist :o
De mijne is al:

* In een veld gevallen doordat de rolroeren omgekeerd waren :roll: --> 1 gebroken propellor
* Tegen een verlichtingspaal gevlogen toen ik op straat wou landen :oops: --> Landingsgestel lag eraf, later gerepareerd
* Door een stall, uit de lucht gevallen --> Géén schade
* Laatst door een elektronisch probleempje met zen neus in een veld gevallen --> Géén schade, enkel de vleugel wat rechter moeten zetten :lol:

Die minimag is voor mij tot nu toe nog de beste aankoop die ik heb gedaan :wink:

Mvg
L4nc3r & Sven311

Mijn minimag vliegt met een typhoon 15/10 en 3s1800 op een 8x6 APC-E wel heel erg krachtig.

Gaat dus wel vertikaal. Stroom tegen 15A.

i.p.v. een typhoon 15/10 kan ook je willekeurig elke buitenloper nemen van rond 75g en Kv=1500 toeren per volt.

Back