Hallo,
Mijn FMS spitfire 1400 mm probeerde ik door gebrek aan een 4s lipo en geduld zijn eerste vlucht te laten maken op een 3s lipo. Gevolg was een crash
, waarbij prop beschadigd werd en er vocht in motor kwam. Aanvankelijk liep hij niet meer, maar een dag later weer wel.
Een 2e (nu wel met 4s lipo) vlucht verliep nog onfortuinlijker door vermoedelijk motorproblemen. De motor lijkt geen vol vermogen meer te geven. Voor de crashes gaf hij 1 piep en 3 x een piep voor de 3s lipo. Nu ik de 4s lipo in huis heb, geeft hij 1 piep, maar niet de herkenningspiepjes van de 4s lipo. Ook bij de 3 s lipo doet hij dat niet.
Hoe weet ik of de motor nog goed genoeg is?
Bedankt alvast voor jullie reacties.
Mijn FMS spitfire 1400 mm probeerde ik door gebrek aan een 4s lipo en geduld zijn eerste vlucht te laten maken op een 3s lipo. Gevolg was een crash

Een 2e (nu wel met 4s lipo) vlucht verliep nog onfortuinlijker door vermoedelijk motorproblemen. De motor lijkt geen vol vermogen meer te geven. Voor de crashes gaf hij 1 piep en 3 x een piep voor de 3s lipo. Nu ik de 4s lipo in huis heb, geeft hij 1 piep, maar niet de herkenningspiepjes van de 4s lipo. Ook bij de 3 s lipo doet hij dat niet.
Hoe weet ik of de motor nog goed genoeg is?
Bedankt alvast voor jullie reacties.