Motor One Dime RC 2820/06

  • Topicstarter Topicstarter SaintPier
  • Startdatum Startdatum
S

SaintPier

Guest
Goeiedag iedereen,

Ik heb vorig weekend voor het eerst gevlogen, met instructeur uiteraard, met mijn Graupner Kadett elektro. Na een aantal rondjes te hebben gemaakt kwam ik weer over het veldje vliegen toen de accu leeg bleek te zijn. De instructeur heeft nog geprobeerd te landen, maar toch sloeg het kistje voorover met de prop in het gras.
Het asje is reeds vervangen, want die had ik nog reserve.
Maar nu blijkt dat het bevestigings plaatje niet meer op de motor kan, omdat de draad dol is. De vier schroefjes zijn bij de crash uit de motor getrokken. Ik dacht het al te voelen bij het losdraaien van het plaatje.
Is dit nog op te lossen misschien? Ik heb al gedacht om de gaatjes groter te maken en nieuwe draad tappen. Maar op het gedeelte van de motor waar dat plaatje op gemonteerd wordt, zitten ook de spoelen. Dus ik ben een beetje huiverig om dat te doen.
Heeft iemand reparatie ervaringen op dit gebied?

BVD
 
Goeiedag iedereen,

Ik heb vorig weekend voor het eerst gevlogen, met instructeur uiteraard, met mijn Graupner Kadett elektro. Na een aantal rondjes te hebben gemaakt kwam ik weer over het veldje vliegen toen de accu leeg bleek te zijn. De instructeur heeft nog geprobeerd te landen, maar toch sloeg het kistje voorover met de prop in het gras.
Het asje is reeds vervangen, want die had ik nog reserve.
Maar nu blijkt dat het bevestigings plaatje niet meer op de motor kan, omdat de draad dol is. De vier schroefjes zijn bij de crash uit de motor getrokken. Ik dacht het al te voelen bij het losdraaien van het plaatje.
Is dit nog op te lossen misschien? Ik heb al gedacht om de gaatjes groter te maken en nieuwe draad tappen. Maar op het gedeelte van de motor waar dat plaatje op gemonteerd wordt, zitten ook de spoelen. Dus ik ben een beetje huiverig om dat te doen.
Heeft iemand reparatie ervaringen op dit gebied?

BVD
in principe kan je het voorzichtig opboren en een maatje groter tappen(grofweg 0.3mm kleiner boren dan je wilt tappen afhankelijk van materiaal) Daarna goed uitblazen met een compressor dat al het vijlzel weg is, en je bent klaar :)
 
in principe kan je het voorzichtig opboren en een maatje groter tappen(grofweg 0.3mm kleiner boren dan je wilt tappen afhankelijk van materiaal) Daarna goed uitblazen met een compressor dat al het vijlzel weg is, en je bent klaar :)
In principe was ik al zover. ;)
Ik was benieuwd of iemand ervaring had hiermee, omdat de motor behuizing van aluminium is. Dat zal ook de reden zijn dat de schroefjes bij de crash uit de behuizing getrokken zijn. Want zo hard kwam het toestel ook weer niet neer. De enige schade is de motor.
En draad tappen in aluminium heb ik nog nooit gedaan. Maar ik zal eens een poging wagen. Een andere optie is een nieuwe kopen, en dat kan altijd nog. In ieder geval bedankt voor je reactie.
 
Back
Top