Motor overhit?

• Topicstarter Topicstarter Jordi838
  • Startdatum Startdatum
J

Jordi838

Guest
Hallo allemaal,

ik heb een HPI e10 en toen ik vanmiddag klaar was met rijden was mn standaard 27T Saturn motor gloeiheet.
ik heb dit nog nooit eerer gehad, iemand enig idee hoe dit zou komen en/of wat ik hiertegen kan doen?
ik heb gezien dat er motorkoelers zijn, heeft iemand daar enige ervaring mee of dat helpt of niet?

alvast bedankt

Hoe warm werd deze?
Wellicht lagers versleten waardoor de motor meer weerstand krijgt.
Wellicht zijn de borstels in de motor versleten / vies.

ook ff ontopic, ik meet eig veel met men tempgun echt hadig dingetje. Maar hoe warm alles mag worden weet ik niet

Kan iemand me mss vertellen hoe warm motor, esc, lipo mogen worden?

Zo kan de TS hier ook nog iets aan hebben.

grtzzz

ook ff ontopic, ik meet eig veel met men tempgun echt hadig dingetje. Maar hoe warm alles mag worden weet ik niet

Kan iemand me mss vertellen hoe warm motor, esc, lipo mogen worden?

Zo kan de TS hier ook nog iets aan hebben.

grtzzz

Motor: 65
ESC: 55
LiPo: men zegt 55, ik hou het liever bij 45. (Dit ook omdat het makkelijker te onthouden is, steeds 10 minder :p)

Maar dit zijn dus mijn temperaturen die ik voor mezelf heb, al mijn motoren, ESC's, LiPo's die ik heb mogen niet warmer worden dan x graden anders stop ik ff met rijden. De motor zal misschien wel 80 of zelfs 90 graden uithouden en de rest ook, maar dat zullen ze op den duur niet prettig vinden.

Het zal je iets helpen maar geloof niet in een wonder.

Als je motor veel te warm was zal hij met een koellichaam en ventilator nog steeds te warm worden.

Je moet de oorzaak verhelpen waarom de motor te warm wordt. Goed vertanden? je motor goed onderhouden?

Hallo allemaal,

ik heb een HPI e10 en toen ik vanmiddag klaar was met rijden was mn standaard 27T Saturn motor gloeiheet.
ik heb dit nog nooit eerer gehad, iemand enig idee hoe dit zou komen en/of wat ik hiertegen kan doen?
ik heb gezien dat er motorkoelers zijn, heeft iemand daar enige ervaring mee of dat helpt of niet?

alvast bedankt

Heb je je motor al eens een onderhoudsbeurt gegeven, kuisen, anker afdraaien, kooltjes vervangen en lagers smeren?
Dit kan al veel oplossen, overigens, wat is gloeiheet, meten is weten...!

MJ

ik heb hier verschillende setjes en de temps ligen hoog! bij b
mijn brushless motoren zijn temps van 80-90 graden bij mij normaal.

bij men mlst, die het lichts mogelijk vertand is heb ik net 90 graden gemeten.

esc zit rond 60-70

Heb je je motor al eens een onderhoudsbeurt gegeven, kuisen, anker afdraaien, kooltjes vervangen en lagers smeren?
Dit kan al veel oplossen, overigens, wat is gloeiheet, meten is weten...!

MJ

't Is een closed can. Je kan niet eens aan de koolborstels. Het maximale wat je aan deze motor kan doen qua onderhoud is de boel ff uitspuiten met perslucht en de glijlagers een drupje olie geven.

Ik heb net een koellichaam besteld + nog wat andere stuff..(onbelangrijk) bij Conrad. Ik zal ook even mn motortje ''opfrissen''.
bedankt allemaal voor jullie tips

't Is een closed can. Je kan niet eens aan de koolborstels. Het maximale wat je aan deze motor kan doen qua onderhoud is de boel ff uitspuiten met perslucht en de glijlagers een drupje olie geven.

Dan blijft inderdaad alleen maar doorspuiten met motorcleaner (of remmenreiniger) droogblazen met perslucht en smeren van de glijlagers over.

MJ

ik heb hier verschillende setjes en de temps ligen hoog! bij b
mijn brushless motoren zijn temps van 80-90 graden bij mij normaal.

bij men mlst, die het lichts mogelijk vertand is heb ik net 90 graden gemeten.

esc zit rond 60-70

Ah ok... Nu weet ik iig dat ik van jou geen motoren tweedehands moet kopen :):p

Back