motor overleden

gister heb ik nog kunnen rijden niet uitgevallen ofso liep goed en redelijk rijk toen ik klaar was netjes weggezet enigste wat ik ''fout'' deed was oude nitro gebruiken maar hij liep prima dus maakte me geen zorgen. aan het inde van de rit hoorde ik een raar geluidt alsof er een steen in het tandwiel kwam ofso dus ik stopte en zette hem uit

vandaag wilde ik hem weer starten en maakte nogal een raar geluid. en toen stond hij vast dus had hem open geschroeft en zag ik brokken metaal van de onderkant van de zuiger in het carter liggen en heel veel metaal slijpsel in de cilinder en er kwam ook een zwarte residu uit met metaal slijpsel.

komt dit door de oude nitro? metaal moeheid? ik had het blok een tijdje gelede gerepareerd omdat er een braam in de cilinder bus zat en netjes opnieuw ingelopen na de reparatie.

mijn volgende motorblok wordt iedergeval een alpha f850 maar kan ik de resonatie uitlaat daar bij gebruiken om geld te besparen? die op de force zat die nu overleden is

te weinig olie in de brandstof? dat de smering dus te weinig is.

heb je afterrun gebruikt als je hem steeds wegzet na het rijden?

Oude brandstof is vaak vetter vanwege de Nitromethaan verloren gaat, zeker in kunststof cans.
Misschien is hij te heet geworden, of het zat helaas al in het verschiet.

Je moet er ook niet altijd een reden achter zoeken, soms gaan ze gewoon veroorzaakt door een lange levensduur zonder een goede onderhoud. Je praat ook over een motor van 100 euro, die is niet van de sterkste materialen gemaakt en ook niet met alle zorg.

Wat is de waarde nog van wat je aan brandstof hebt?

Voor 50 euro heb je 5 liter verse brandstof en kan je weer vooruit, zou wel zo prettig zijn, het geeft je zekerheid.

Wat is de waarde nog van wat je aan brandstof hebt?

Voor 50 euro heb je 5 liter verse brandstof en kan je weer vooruit, zou wel zo prettig zijn, het geeft je zekerheid.

Veel rijders denken aan de kleintjes maar vergeten de groten Roelof. 150 euro uitgeven aan een motor en misschien 20 euro besparen aan brandstof met het mogelijk gevolg dat je die 150 euro misschien weer snel kwijt bent...

Wees zuinig op je motor want je wil dat die lang mee gaat, gebruik goede brandstof!

Wat is oud als je oude nitro zegt?
1 week, 1 jaar of ouder?

En wat staat er op de bus, 10 % nitro of meer?
En meestal staan er ook percentages olie op

Heb je op de temperatuur van de motor gelet tijdens het rijden?

En een filter in de brandstofleiding kan ook wel eens helpen, als ik soms zie wat er uit mijn kannen brandstof voor troep komt...
Meestal wel op het eind van de kan, maar dan nog

Hoop vragen, maar misschien kan er aan de hand van de antwoorden wat tips gegeven worden, die misschien later weer een motor kan besparen..

filter is brand schoon brandstof filter zit er ook tussen de nitro was 1 jaar oud of langer, afterun gebruik ik altijd, goed onderhouden. blok was 4 jaar oud en rij op 25% en is niet te heet geworden

Waarschijnlijk gewoon de pech dat het nu gebeurd... en niet zozeer door verkeerde of oude brandstof.
Als hij gewoon goed reed, niet te heet is geworden en goed rookte, is het niet de brandstof.

maar goed kan ik op de alpha f850 die standaart resonatie uitlaat gebruiken en de koppeling en het vliegwiel? die op me oude blok zat. of ben ik beter af met een nitroull .21

een gm nitrobull heeft een trekstart, bij de alpha moet je ook nog een startbox hebben, of had je deze al ?, en de koppeling en uitlaat zullen wel passen, alleen ik denk dat de uitlaat die alpha adviseert betere prestaties levert.

ja ik heb een startbox.
oeh dat blok heeft meer dan 20 liter gezopen. heb het niet meer bijgehouden sinds hij de 20 haalde
en dat was al langer als een jaar terug

maar als ik die uitlaat ga gebruiken voor een f850 ga ik er dan iedergeval wel op vooruit of lopen ze dan belabbert?
of kan ik beter voor een picco gaan als ik die uitlaat wil gebruiken

ik heb ook even gekeken naar de opties voor de uitlaten maar die zijn al in de 80 euro zijn er ook andere opties voor?
het is meer voor recreatie en simpele club wedstrijden waar het niet om het winnen gaat.

mij gaat t er vooral om dat hij iedergeval sneller loopt met die resonatie uitlaat dan hoe me auto liep met me oude motor of gelijkwaardig

Laatst bewerkt:
ok maar wat moet ik dan met de 30 euro aan brandstof dat ik nog heb staan?
ben nog wel aan t twijfelen welke blok het zal worden want een nitrobull is toch iets goedkoper want voor de alpha f850 ben ik bijna 260 kwijt met een goeie uitlaat tenzij iemand een goedkope uitlaat weet die op dat blok redelijk goed werkt

De Alpha F850 is ook verkrijgbaar als set inclusief uitlaat.
Deze kant-en-klare set van F850 motor, Alpha 0801 uitlaat, pakkingen en veertjes heeft een adviesprijs van €229.- incl BTW en is verkrijgbaar bij de dealers van Alpha Motoren

Laatst bewerkt:
Back