motor past net niet

Vandaag wilde ik mijn picco die niet zo lekker meer liep vervangen voor een nieuwe JP motorop mijn serpent 960 . Koppeling en motorsteunen netjes overgezet en alles leek goed te passen toe ik de motor vast wilde zetten kwam ik er achter dat deonderkant van de gasschuif de bovenkant van de radioplaat net raakt waardoor ik geen gas kan geven. bij de picco kon je de gasschuif ronddraaien wat met de JP niet gaat. Als ik de motorsteunen opvul met een ring zou het net gaan waarschijnlijk, maar dan staan de motorsteunen niet meer vlak op de bodemplaat. is dit een slimme oplossing of zijn er nog andere opties?

De carb iets verdraaien als het lukt. Omdat die schuin gemonteerd is kan je door het verdraaien de schuif iets omhoog krijgen. Daartegen is het ook een vrij normale oplossing dat de radioplaat iets uitgeholt wordt, even met de dremel en schuurtol aan de gang als het verdraaien niet helpt

bij de picco kon je de gasschuif ronddraaien wat met de JP niet gaat. Als ik de motorsteunen opvul met een ring zou het net gaan waarschijnlijk, maar dan staan de motorsteunen niet meer vlak op de bodemplaat. is dit een slimme oplossing of zijn er nog andere opties?

a) Een nieuwe JP, ben benieuwd waar die vandaan komt aangezien JP al een tijdje niet meer bestaat.
b) De JP's waren Novarossi motoren, bij elk kan je de gasschuif verstellen, graag even een foto.

Moet gewoon kunnen lukken "as is", wij hebben er twee jaar mee gereden.

Nou,
na een middag klooien:confused: ben ik eruit. door de carburateur iets te draaien kwam de gasschuif vrij van de radioplaat. Ik dacht dat het hier mee opgelost was. en zette de boel verder in elkaar. Toen raakte de gasschuif de tank. Toen kwam ik er dus ook achter dat er op de gasschuif een imbusje zit waar je het geheel mee kan verdraaien in iedere gewenste stand. Dat was echter niet voldoende de tank zat te hoog. Het bleek dat er een ring tussen de radioplaat en de tankbevestiging gemonteerd was. Toe ik deze er tussenuit had paste het geheel wel maar als ik vervolgens het accupack terug op zijn plaats deed werd de tank weer omhoog gedrukt en werd de gaschuif weer geblokkeerd. Ik heb toen de krimpfolie van het accupack iets ingesneden zodat deze dieper in de montageplaat viel. Het past nu echt net en heb niets over. Heb de motor gestart en als het een beetje mee zit morgen een beetje inrijden. Is het gebrek aan ruimte alleen bij mij een probleem of speelt dit bij meer serpent 960 auto's?

de JP motor heb ik eind vorig jaar via ebay amerika gekocht. Hij was niet duur en hoop er voorlopig ff mee door te kunnen.:)

Anders 2 strookjes aluminium met gaten op de juiste plek tussen de motor en motorsteun leggen.

Maar zoals ik al zei heb ik het vaker gezien dat ze de radioplaat iets uithollen en ik denk datje ook nog wel een vlak kantje aan het eindstuk op je gasschuif kunt vlakken.

Maar ja, dat krijg je als je een auto ontwerpt met op dat moment alleen een Picco motor in je assortiment, in een uiterste geval kan je kijken als de picco carb beter past.

Back