Motor past niet op HPI motorsteun? *Update

Hallo,

Ik heb sinds geruime tijd een savage via marktplaats overgekocht. Prachtig ding, loopt lekker, geen speling, niks fouts, z.g.a.n. Maar voor de zekerheid wilde ik een manual via de site van HPI downloaden. Maar ze hebben iets van 6 soorten savage staan. En ik weet niet welke type ik heb. Staat ook nergens zo even op de auto.

Ik weet dat ze allemaal ongeveer hetzelfde gebouwd zijn, maar een Savage .21 is toch ouder en anders dan een Savage Classic 3.5.

Wie o wie kan mij helpen?

Alvast bedankt!

Groeten Aron

Laatst bewerkt:
foto's kunnen helpen hier...

ik rij ook met een savage, dus als je een foto van je savage plaatst kunnen we zien welkeen het is. :)

Plaats eens een foto, ook een paar detailfoto's kunnen helpen om te identificeren welke je precies hebt. Close up van de motor, batterijbox en stuurinrichting is daarbij ook belangrijk. Overigens zitten de savages allemaal vrijwel hetzelfde in elkaar en zijn veel onderdelen uitwisselbaar.

Ah goede input.
Foto!

Mooi ding hea?:P

De motor is al niet origineel meer. Het is een SH .25 motor en dit zat er al op. Verder staat er op de batterijbox ook niet echt iets kenmerkends.

Laatst bewerkt:
Dit zou een 21 kunnen zijn. te zien aan de kleur frames en veren.

Kan ook de eerste versie SS zijn geweest, aangezien ik HD dogbones meen te zien..

Laatst bewerkt:
Denk dat het ook wel een .21 model is. Vandaag belde de eigenaar mij op, en die meende dat het een .21 is maar daar was er niet zeker meer van. Aangezien meerdere mensen het voor een .21 aanzien hou ik het daar maar op.

In ieder geval allen dank voor het meedenken!

afgaande op de kleur veren is dit een ss uitvoering.
maar dit is inderdaad de oudere uitvoering met de lastige radiobox. deze kun je wel verbouwen naar het nieuwe model (de x dus ) maar als je de x tvp's gaat gebruiken moet je ook de moterplaat vervangen of aanpassen.
die ligt bij de x namelijk iets lager (ik dacht een mm of 2).

wel zou ik er een radiobox van een x in zetten. die past er gewoon zo in en dat werkt een stuk makkelijker

en dat luchtfilter zou ik ook vervangen voor een hpi filter.
en een brandstof filter er tussen.
je hebt de tank van een 21 (met pomp) en die heeft GEEN filter.

Laatst bewerkt:
Dus als ik mijn radiobox wil vervangen moet ik mijn hele motorplaat vervangen???
Je hebt wel gelijk, het is elke keer weer zo'n knoeieboel als ik met mijn electronica bezig ben.

Brandstof filter gaat al op de bestelling. Wat is er mis met deze luchtfilter? Doet het prima, is nog een vrij nieuw exemplaar.

je begrijpt henk even verkeerd.
de radiobox kun je zo vervangen.
alleen als je de tvp's (ZIJPLATEN) wilt vervangen moet je ook de radioplaat vervangen. de plaat van een x heeft 2 uitsparingen omdat die lager in het chassis ligt.

en een hpi filter heeft een extra stofhoes zodat je na het rijden alleen die stofhoes zuiver hoeft te maken en niet het complete filter.

Oo oke dan. Nja voorlopig hoef ik de tvp's niet te vervangen. Ander filter misschien wel. Maar voorlopig rijd ie goed zo. Allen bedankt voor het meedenken!!

je begrijpt henk even verkeerd.
de radiobox kun je zo vervangen.
alleen als je de tvp's (ZIJPLATEN) wilt vervangen moet je ook de radioplaat vervangen. de plaat van een x heeft 2 uitsparingen omdat die lager in het chassis ligt.

en een hpi filter heeft een extra stofhoes zodat je na het rijden alleen die stofhoes zuiver hoeft te maken en niet het complete filter.

Ik heb altijd met de X frames gereden icm de oude radiodoos....????;)

Ja dat kan dus dan weer wel. Want de nieuwe radiodoos ligt lager dan de ouder.

Weet iemand waar je gaatjes kan laten boren in je zijcarter voor de motorsteun? Heb een force .25 motor, maar hij past niet op de hpi motorsteun???

De gaten bij een Force zitten dichter bij elkaar, als je goed kijkt zal je zien dat de gaten aan de voorkant (krukas kant) wel kloppen.

Maar even een paar gaten boren in de motorsteunen en M3 tappen is geen probleem....

De afmetingen van de Force 25 zijn idd kleiner dan het std HPI big block. conrad heeft verschillende PDF's van force motoren en ik denk dat HPI het wel heeft van hun motoren?

Ik dacht trouwens dat de std motor van de HPI zo'n big block was van tegen de 3 pk's? Levert de force 25 niet minder?

De gaten bij een Force zitten dichter bij elkaar, als je goed kijkt zal je zien dat de gaten aan de voorkant (krukas kant) wel kloppen.

Maar even een paar gaten boren in de motorsteunen en M3 tappen is geen probleem....

Dan gaan we dat even regelen. Beschik alleen niet over een bankschroef oid om het motortje vast te houden. Iemand die hierbij helpen kan?

Ik bedoelde ook op de motor steunen.
Maar goed nu ik dit zie, lijkt mij tevens ook een prachtig upgruade voor mijn savage. Hoef ik in de toekomst ook niet te blijven boren. Super bedankt Roelof, lijkt mij een prachtige oplossing!
Zeg roelof ben jij soms die nitro goeroe waar Richard het over had? Gewoon vraagje;).

OK, ik kwam hem tegen naar de zoektocht hoe de steun er uit moest zien, met die sleuven heb je dus wat meer ruimte denk ik.

Motorgoeroe? Ik? Welnee, ik kloot maar wat aan maar het lukt mij aardig ;)

Nja ik hoop wel dat ik met die motorsteun de motor meer naar achteren kan monteren. Want in een ander blokje zaten er wel gaten maar teveel naar achtere geboord waardoor de motor naar voren kwam te staan. Mijn hele koppelingshuis kwam tegen mijn spur aan, dus gewoon geen succes.

Mocht die motorsteun niet lukken, kan ik alsnog bij jou terecht Roelof(A).
Haha nja had ook een hele andere Roelof kunnen zijn:P.

Back