Motor piept niet

Ik heb een Turnigy Sentry en een NTM 3536 1400kv motor.

Set werkte prima.

Heb nu de kabels naar de motor toe ingekort, en de bullet connectors opgesoldeerd.

Ik ga een losse BEC gebruiken, dus heb ik van de kabel vanuit de ESC naar de ontvanger toe zowel de zwarte als de rode draad uitgehaald.

De motor piept wel bij het aansluiten (3 piepjes voor 3cellen lipo) daarna beurt er niets meer. Kabels zijn al gewisseld, ik heb mijn eigen ontvanger geprobeerd en een servotester

Samengevat:
Alleen 1 witte draad gaat van ESC naar ontvanger
Hij piept de drie piepjes, daarna niets

Het is opgelost !

Ik gebruikte voor de BEC een losse accu, dat werkt niet.
Na koppeling op de ori accu (die ook naar ESC gaat) werkte het direct !

Je zult inderdaad die zwarte draad weer terug moeten steken in de servosteker, ook al werkt het nu via via.

Met slechts één draad kun je nooit een stroomkring maken. Ook al moet er alleen maar een pulsje worden doorgegeven aan de regelaar, de stroomkring moet rond, want anders gebeurt er niets.

Nu wordt de min via een omleidingsroute doorgegeven aan de regelaar en dat is niet de bedoeling.

Bedankt voor de berichten, maar juist op het fpv forum werd duidelijk vermeld dat ik zowel de zwarte als de aardedraad moest lostrekken omdat ik anders kans heb op een aardlus. Bijgevoegd is het schema zoals ik het heb/ga aangesloten:

schema1.jpg

Back