motor probleem

• Topicstarter Topicstarter hariedijk
  • Startdatum Startdatum
H

hariedijk

Guest
hallo ik heb een probleem met mijn carson specter

ik krijg mijn motortje eindelijk weer aan aleen hij gaat maar heel even aan en dan valt hij in een keer weer uit :rolleyes:
het kan mischien aan de afstelling liggen ofzo iemand een ander idee??

mvg harold

Een gloeiplug noemen ze ook wel eens "gloeikaars", dus ja hij bedoelt een gloeiplug.

Je zult wat meer info moeten geven, want zo is het voor ons ook gissen van wat er nu gebeurt.

Als je echt niet weet of de afstelling goed is, zet er dan eerst een nieuwe gloeiplug in en zet de naalden weer op basisafstelling.
Nu zou hij weer moeten kunnen starten.

M.v.g. Mark

Als je hem rijdend heb weggezet zal er niet zoveel aan de hand zijn.
Probeer is wat nieuwe brandstof en wat al eerder is aangegeven een nieuwe gloeiplug.
laad ook alle batterijen is goed op, ook van je gloeiplugdriver.
Als laatste ga je pas aan de afstelling beginnen.

okeej ik heb nog een nieuwe gloeiplug liggen dus ga dat eerst is proberenen en batarij zit volgens mij wel vol anders zou ik hem helemaal niet aan krijgen

ben al wel iets verder heb hem gisteren goed aan het lopen gehad maar vandaag weer proberen en nu doet ie weer heel vaag iedere keer als tie goed loopt en ik zet hem op de grond dan valt ie uit en ik krijg hem alleen aan door op het slangetje van de uitlaat naar de tank een beetje te blazen kan het zijn dat mn motortje op is

ben al wel iets verder heb hem gisteren goed aan het lopen gehad maar vandaag weer proberen en nu doet ie weer heel vaag iedere keer als tie goed loopt en ik zet hem op de grond dan valt ie uit en ik krijg hem alleen aan door op het slangetje van de uitlaat naar de tank een beetje te blazen kan het zijn dat mn motortje op is

Koppeling?

Als alle bovenstaande tips geen succes hebben.
Controleer dan eens of je tankje nog luchtdicht is.

Gewoon leegmaken, van je auto afsleutelen, in een teiltje water leggen met de slangetjes boven water, een slangetje dicht houden en op de andere blazen. als er dan belletjes van je tank afkomen is hij lek.

ik zal het met dat tankje is proberen want daar zat ik zelf ook al aan te denken kopeling is het geloof ik niet want als ie uit is dan kan ik hem wel gewoon los rond draaien

Dat wil niet zeggen dat de koppeling goed is, dat zegt alleen dat de koppelingsklok vrij op de motor-as draait. Als er een veertje in de koppeling gebroken is zal die bij geen toerental amper druk op de klok uitoefenen terwijl een motor stationair als snel 4000rpm draait en onder de 2000rpm echt afslaat zal bij zo'n toerental zeker een los schoentjs flink tegen de koppelingsklok aanslepen.

Je heb nu al een tijdje poblemen dus moet je alles langzaam gaan uitsluiten. De koppeling is een veel voorkomende factor in het uitslaan van motoren en moet je die ook goed inspecteren om hem uit te kunnen sluiten. Als je de klok eraf haalt kan je een schroevendraaier onder het schoentje wippen en de veerkracht voelen, voel dat op alle 3 de schoenen om ie kijken als er 1 mogelijk losjes is.

roelof het was dus inderdaad de kopeling er was 1veertje afgebroken donderdag even nieuwe halen en kijken of tie dan wel goed doet...

ik met mijn eigewijze hooft xd

kheb hem al een poosje geleden gerepareerd maar nadat ik hem gerepareert hat trok hij niet hard meer en maakte veel toeren ik denk dat de kopeling slipt is dit normaal??

Back