motor raptor 50 wil niet uitgaan

hallo ik vlieg nu een poosje met een raptor 50.
na een crasch heb ik weer nieuwe onderdelen er aan gezet.
afstellen heb ik nog nooit gedaan,werd altijd gedaan,maar als ik nu de motor uit wil zetten met de schakelaar gaat hij niet uit.ook maakt hij met half gas overtoeren en krijgt hij geen lift:confused:.wat kan ik hier aan doen en hoe kan je weten of hij het juiste aantal toeren draait? groeten eric:p

Dag eric,

Schakelaar uitzetten om de motor af te zetten, verklaar je eens nader wat je precies bedoelt.
De gas van je motor bestuur je met de zender, als je dus gas dicht doet moet hij nog stationair draaien, als je dan de trim van je gas hendel naar beneden doet moet hij stilvallen, zo gaat het bij mij.
Werk je soms met idle up , dan moet je uiteraard je schakelaar van je zender afzetten en dan de gas dicht doen.
Je zegt dat je hem zelf nog niet hebt afgesteld, daar blijkt volgens mij de reden van je ellende te zitten.
Waarschijnlijk een gascurve die geprogrammeerd staat en zodoende bij gas dicht op bv 10% te blijven draaien.

half gas, wat bedoel je met overtoeren, dat de motor hoog in toeren gaat?
Als je dan geen lift krijgt kan dat wellicht aan je pitchcurve in je zender liggen, deze bepaalt hoeveel bladuitslag je krijgt als je met de gashendel speelt,
als deze niet goed staat, zal je de motor horen opspinnen maar komt hij idd niet van de grond omdat je blades niet genoeg positieve pitch genereren.
ik waarschuw je dat als je zelf begint waarden te veranderen zonder kennis van zaken, je heli de volgende vlucht onvoorspelbaar kan zijn.
Ken je niemand in de buurt die even de zaken kan nagaan voor je, kocht je hem in een winkel ga dan eens langs zou ik zeggen, tenzij je natuurlijk hem online hebt gekocht :( veel succes

+ 1 met een nitro heli moet je wel een zekere basis kennis hebben of helpende hand met kennis, anders kon het wel eens heel gevaarlijk worden

bedankt voor de informatie ik ga er wel mee langs de winkel en laat hem opnieuw afstellen ik heb zelf niet zo veel verstand van de zender met al zijn instellingen maar heb verder wel ervaring met het in elkaar zetten van een brandstof heli groetjes eric

Misschien ook wel handig om je woonplaats te vermelden, wie weet woont er iemand in je omgeving die bereid is je te helpen.

heb zelf niet zo veel verstand van de zender met al zijn instellingen maar heb verder wel ervaring met het in elkaar zetten van een brandstof heli groetjes eric

ben benieuwd hoe je dan al je stangen afgesteld hebt en de throttle barrel stand tijdens het "in elkaar zetten"

Ik stel voor dat je de winkelier de oren van het hoofd vraagt, en goed irritant meekijkt als hij hem afstelt. Iedereen hier is begonnen met afkijken, mag ook gewoon hoor ;)

ff serieus, niet starten voor hij is afgesteld... Overtoeren = stukgaan...

Groetjes,

Ton.

Back