Motor regelaars

Discussie in 'Werkschepen' gestart door Rene de Bijl, 4 mrt 2020.

  1. Rene de Bijl

    Rene de Bijl

    Lid geworden:
    5 dec 2019
    Berichten:
    31
    Locatie:
    Noord-Holland
    Ik heb vanmorgen geprobeerd om de zender met de ontvanger te koppelen en dat lukte want ik drukte het koppel knopje in op de ontvanger en het ledje begon te knipperen ik zette de zender aan en na een paar seconde stopte het ledje met knipperen dus ga ik er van uit dat zij mekaar gevonden hebben.
    Maar daar is helaas het probleem niet mee opgelost want ik ontkoppeld de rode 12 volt draad van een van de regelaars en de regelaars bleven alle bij groen knipperen dat vond ik raar want op een moest geen stroom meer staan.
     
  2. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.115
    Locatie:
    Oostvoorne
    René, Je regelaars krijgen stroom vanuit de vaaraccu. Via de rode en de zwarte draad gaat er alleen en 5 Volt voeding van de BEC uit de regelaar naar de ontvanger. Via de witte of gele draad wordt vanuit de ontvanger de regelaar "verteld" wat hij moet doen. De 5 Volt wordt ook gebruikt als aandrijving voor de servomotor(en). Het knipperen van de leds op de regelaars geeft alleen maar aan dat er verbinding is met de ontvanger. Kijk even in de gebruiksaanwijzing van de regelaar waar het ledje voor dient. Soms moeten regelaars via de zender worden ingeleerd. Dat houdt in dat de regelaar onthoudt wat de neutraalstand is en maximaal vooruit en achteruit.
    Ja, het is een heel proces om het je allemaal eigen te maken, maar je gaat vooruit. Gewoon het hoofd erbij houden en (proberen te) begrijpen wat er gebeurt. Gr. Klaas.
     

Deel Deze Pagina