T
tjaf
Guest
Ik was gisteren met mijn trex xl ccpm aan het vliegen toen na slechts enkele minuten vliegen plots alles uitviel. Motor en servo's. Gelukkig vloog ik niet al te hoog en is ie zacht, zonder schade, neergekomen. Stick input op de zender gaf niets meer. Tegen de tijd dat ik tot bij mijn heli was gestapt (+- 15sec), hoorde ik plots mijn esc die zich opnieuw instelde en dan werkte alles weer.
Het gaat om een align 25A esc met de standaard motor. In de handleiding lees ik dat deze esc een battery protection en temperature protection heeft. Aangezien dit voorviel na slechts enkele minuten en ik normaal toch 10 min. kan hoveren, vermoed ik dat de temperature protection heeft gewerkt (ik had ook net andere throttle-curves geprobeerd, misschien een te hoog toerental). In de handleiding staat dat bij een overtemperatuur de stroom naar de esc wordt beperkt, betekent dit dan ook dat de BEC niets meer krijgt?? Of is er iets anders aan de hand? Heeft mijn ontvanger gefaald? Ik had spijtig genoeg mijn temperatuur sensor niet bij, dus ik heb niet kunnen nagaan hoe warm die ESC was.
Het gaat om een align 25A esc met de standaard motor. In de handleiding lees ik dat deze esc een battery protection en temperature protection heeft. Aangezien dit voorviel na slechts enkele minuten en ik normaal toch 10 min. kan hoveren, vermoed ik dat de temperature protection heeft gewerkt (ik had ook net andere throttle-curves geprobeerd, misschien een te hoog toerental). In de handleiding staat dat bij een overtemperatuur de stroom naar de esc wordt beperkt, betekent dit dan ook dat de BEC niets meer krijgt?? Of is er iets anders aan de hand? Heeft mijn ontvanger gefaald? Ik had spijtig genoeg mijn temperatuur sensor niet bij, dus ik heb niet kunnen nagaan hoe warm die ESC was.