Motor setup Bixler 1.1

Beste forumledenm

Ik heb de kit gekocht van de bixler 1.1.

Nu ben ik opzoek naar een leuke setup die aan twee punten moet voldoen:
1. Ik moet er toch wel redelijk lang mee kunnen vliegen
2. de motor moet krachtig genoeg zijn om goed hoogte te kunnen maken

Welke setup kan ik dan het beste nemen (ecs,lipo,motor)

Servo's zijn aanwezig

dank voor de input

ps: ik heb al een aantal berichten gelezen, maar word niet veel wijzer

Laatst bewerkt:
Motor
D2826-6 2200kv Outrunner Motor

Regelaar
TURNIGY Plush 40amp Speed Controller

Prop.
TGS Sport 6x4E Precision propeller

Wel balanceren.

DSC_0889.jpg

DSC_0914.jpg

Dat ziet er goed uit. Wil dat een beetje? Hoe lang kan je vliegen en hoe snel maak je hoogte?

ps: die prop, die zat toch al bij de bix?
pps: filmpje gezien. ik ben overtuigd. welke lipo?

Ik vlieg fpv weegt iets over de kilo.
Thrust is circa 800 gram op 3s.
Accu 3s4000 20c
Vliegtijd gem 30 min. Kan veel meer zijn als je zuinig vliegt.
Stroom dacht rond de 22A max.

Bijgeleverd us 5.5x4 scheelt niet zoveel maar die prop spat waarschijnlijk uit elkaar. Dus beter vervangen. Apc-e propje kan ook. Wel de stroom meten.

Klimmen gaat makkelijk en ongeveer 100km/h max level light.

je hebt er wel een dikke accu inliggen, maar daarom vlieg je waarschijnlijk ook langer. Misschien dat ik een iets lichtere/kleinere accu kies. voor de rest

dank iig en ik ga maar is bestellen

Zou dan 3s3300 20c nemen.
Ding kan best wel wat hebben. Die 1300 die ze voorschrijven is veel te klein.
Minimum 3s2200 denk ik 25c

Neem in ieder geval die plush regelaar. Deze werkt.
Als je de accu draden veel moet verlengen is het beter om nog een extra condensator bij te solderen.
Ron heeft vast een linkje.

De turnigy AE30 esc niet nemen. Die wordt om de één of andere reden gloeiend heet met deze mmotor.
40A super simpele fikken nog wel eens uit.

Deze dus NIET!
Turnigy AE-30A Brushless ESC

Hoeveel moeten de draden tussen accu en regelaar/esc verlengd worden? Om te controleren of extra elco's nodig zijn motor een paar minuten op 50% laten lopen en kijken of de elco's heet worden. Idem 75%. Op 100% testen heeft geen zin want bij volgas hebben elco's het het makkelijkst.

De één kan er beter tegen dan de ander.

Motordraden verlengen kan ook maar die gooien een berg ruis de lucht in.

Die 30A regelaar die ik noemde werden in originele staat de condensatoren al gloeiend heet en de rest van de regelaar ook.

Op de plush heb ik mn accudraden 20cm verlengt en de motordraden zo kort mogelijk gehouden. Wel extra condensator bij gesoldeerd al is het wel een gewone elco (minder effectief.) Inmiddels wel de juiste in huis maar als het werkt dan zit het mij best.
Vriend van me vliegt met dezelfde setup zonder een extra condensator.

Ofwel wat Ron al zei. Gewoon testen, wordt het niet warm/heet is er eigenlijk niets aan de hand.

Anders moet je zoiets bij bestellen. Low ESR capacitor.

10x 35V 470uF Low ESR Computer Motherboard Capacitor | eBay

Wie heeft het nu eigenlijk over draden verlengen? Gewoon de lipo aan de regelaar en de regelaar aan de motor, niets aan de hand en niks solderen (buiten de connectoren dan..)

Omdat je veelal bij modellen waar de motor achterop staat en de accu voorin je het niet redt met de bedrading en dus aan 1 van de 2 kanten moet verlengen. Veel is het niet maar soms kan dit wel problemen geven als je pech hebt. Direct of op langer termijn.

Oud topic maar wel een gerelateerde vraag! Ik heb net dezelfde motor en esc aangeschaft maar ben met me domme kop ( ja ja ik zeg t zelf) de prop vergeten! Nu kost die prop bij hk maar 60 cent maar incl verzender weer een hele hoop! Is er een nl winkel waar ik deze prop of vergelijkbare kan kopen??

Laatst bewerkt door een moderator:
Winkels zat. Een beetje bij mij in de buurt weet ik RC-addict (Ammerzoden), Hobby-In (Waalwijk) en Verspageth (Eindhoven)
Allen hebben ook een webwinkel.

In het noorden ben ik niet zo goed thuis, maar in een Nederlandse webwinkel heb je het meestal binnen één a twee dagen in huis (Mits op voorraad)

heb nog eens bij HK gekeken en de verzendkosten vielen me mee! 1,50 euro.

Ander vraagje is nog, de prop die aangeraden word is 6x4, past dit wel op de bix ivm de staart? of snijd hij een stukje door t foam?

Back