Het brandstof gebeuren is vrij nieuw voor me en ik heb een P-47 warbird met OS Max .25 FX aangeschaft.
Op de grond loopt deze motor prima, in de lucht ook maar tot ongeveer 3 kwart gas.
Bij volgas loopt ie al moeilijker en bij een bocht/looping valt de motor uit.
Ik heb alle slangen vernieuwd, de tank beter in schuim gelegd en zo'n sinterclunk gemonteerd. Nieuwe gloeiplug erin gedraaid. Dit helpt echter niks.
Daarna de motor wat vetter afgesteld, dit scheelde ietsje, maar niet genoeg.
Ik vlieg (of probeer het) met methanol van Hobby-in met 5% nitro.
Zoals ik hem eerst afstelde, starten dan armer draaien tot hij begint te 2takten en toerental oploopt en dan achterover houden zonder dat ie inzakt. Na wat vluchten dus wat vetter laten staan, maar dat hielp dus niet erg.
Op de grond kan ik schudden, draaien en andere capriolen uithalen met het toestel en de motor blijft mooi volgas lopen.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Op de grond loopt deze motor prima, in de lucht ook maar tot ongeveer 3 kwart gas.
Bij volgas loopt ie al moeilijker en bij een bocht/looping valt de motor uit.
Ik heb alle slangen vernieuwd, de tank beter in schuim gelegd en zo'n sinterclunk gemonteerd. Nieuwe gloeiplug erin gedraaid. Dit helpt echter niks.
Daarna de motor wat vetter afgesteld, dit scheelde ietsje, maar niet genoeg.
Ik vlieg (of probeer het) met methanol van Hobby-in met 5% nitro.
Zoals ik hem eerst afstelde, starten dan armer draaien tot hij begint te 2takten en toerental oploopt en dan achterover houden zonder dat ie inzakt. Na wat vluchten dus wat vetter laten staan, maar dat hielp dus niet erg.
Op de grond kan ik schudden, draaien en andere capriolen uithalen met het toestel en de motor blijft mooi volgas lopen.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Laatst bewerkt: