motor slaat af

hoi allemaal,

ik heb net weer ff gereden nu alle problemen zijn opgelost maar nu heb ik dus weer een ander probleem. telkens als ik iets meer gas geef slaat hij af. ik heb de hoofdsproeier al dichter en opener gedraaid maar verandert niks hij blijft maar afslaan en enigste wat in nog zo snel kon bedenken was dat mijn luchtfilter best vies is maar geen idee of dat het zou kunnen zijn.

hoi allemaal,

ik heb net weer ff gereden nu alle problemen zijn opgelost maar nu heb ik dus weer een ander probleem. telkens als ik iets meer gas geef slaat hij af. ik heb de hoofdsproeier al dichter en opener gedraaid maar verandert niks hij blijft maar afslaan en enigste wat in nog zo snel kon bedenken was dat mijn luchtfilter best vies is maar geen idee of dat het zou kunnen zijn.

Koppeling is die nog goed??
Schoon luchtfilter??
Laag toerental Stelschroef??
Stationeer stelschroef??

eerst proberen af te stellen, aangezien dat bij jou niet lukt: nieuwe glowplug erin. Grote kans dat ie het daarna weer doet.

ja hij loopt wel snel stationeer heb net ook al ff het luchtfilter schoon gemaakt. morgen of overmorgen ff proberen met de stationeer afstellen maar ik heb vandaag trouwens al weer een nieuwe gloeiplug erin gedaan want met die ander starte de motor niet eens dit is dan als de zo veelde keer in 8 keer rijden dat ik de plug moet vervangen dit is volgens mij de 4e keer. maar wat ik zo zie als je de plug eruit haalt en dan in je gloei accu zet word dat spiraaltje nog gewoon rood en heet.

ja hij loopt wel snel stationeer heb net ook al ff het luchtfilter schoon gemaakt. morgen of overmorgen ff proberen met de stationeer afstellen maar ik heb vandaag trouwens al weer een nieuwe gloeiplug erin gedaan want met die ander starte de motor niet eens dit is dan als de zo veelde keer in 8 keer rijden dat ik de plug moet vervangen dit is volgens mij de 4e keer. maar wat ik zo zie als je de plug eruit haalt en dan in je gloei accu zet word dat spiraaltje nog gewoon rood en heet.

In 8x rijden 4 pluggen??? Hoe zien die pluggen er uit als ze kapot zijn? Alleen de spiraal kapot of ook aanlag rond de spiraal, zo ja wat is de kleur?

nee heb nu de gloeiaccu opgeladen, luchtfilter schoon gemaakt en heb die sproeier onder de hooftsproeier iets losser gezet mijn vader zij dat dat voor het staioneer is dus die iets naar L gedraait. heb zonet weer gereden en nu deed ie het goed (zonderkap) heb toen kap erop gedaan 3meter rijden en hij sloeg weer af terwijl ik daarvoor net al een minuut of 2 had gereden zonder kap toen de hooft sproeier weer naar fabrieksinstelling gedaan. toen met kap op gereden, hooftsproeier weer iets aangepast en hij loopt weer als een zonnetje.

@nismo
het waren trouwens 3 pluggen eerst hadden we er 2 van lrp een platium plug de eerste hebben we paar liter mee gereden en de tweede ging na 3tankjes kapot maar aan die 2 kon je niet veel zien ook werd het spiraaltje niet rood meer kwam alleen nog maar rook uit. en deze rossi plug van eergister werd niet meer goed heet heb gekeken was best wel raar want als je de accu er los opzette gloeide goed en als je hem er goed opzette gloeide die opeens veel zachter deze dus niet maar hij loopt wel weer goed.

*zucht* Stel je motor rijker af, als er zoveel plugge kapot gaan staat hij veel te arm. Wat betreft het luchtfilter: tenzij hij zeiknat is, zal dat niet zo'n groot probleem zijn.

Had de hooftsproeier weer naar de fabrieksafstelling gezet (6 halve slagen) toen trok ie niet goed dus heb ik die iets dichter gedraaid nu rijd hij weer super en volgens mij krijgt ie nu niet te weinig. Eerst had ik hem 5 1/2 halve slag open en nu daar tussen en 6 halve slagen in. Hij staat nu met de slang mee.

nu slaat de motor weer af en met aantrekken maakt ie een raar geluid heb gevonden wat het is ik weet alleen niet precies hoe ik het moet oplossen. dat blokje aan de motor waar het luchtfilter aan zit zit gewoon los kun je dat gewoon weer vast draaien of is hij nu kapot.

als je rechtonder de carburateur kijkt zie een gat volgens mij oom moet daar iets zitten wat de carburateur vast houd nu weten we alleen niet wat het is en het staat ook niet in de handleiding weet misschien iemand wat daar in moet.

IMG_20110922_164604.jpg

hier ff een foto

In dat gat hoort oorspronkelijk een pin te zitten met schroefdraad erop, waarop je een moer draait en zodoende dus je carburateur vast zet..

Dit zijn de 2 foto's
Bij Kyosho motoren zit het zoals ik vertelde: "een pin met schroefdraad en daar een moertje op" Zoals in mijn geval!!
full

Bij andere motoren kan het ook met een schroef zoals op de afbeeldingen zichtbaar
full

Hoop dat je zo eerst kunt redden!!

Laatst bewerkt door een moderator:
Back