E
ErikVi
Guest
Hallo heren,
Ik ben nieuwe in de wereld van de brandstof auto's. Heb jaren elektro gereden en vond het tijd voor wat nieuws. Voordat ik een auto heb gekocht heb ik me behoorlijk ingelezen, onder andere door het doornemen van de sticky's hier op het forum.
Na wat afwegingen heb ik een Hong Nor Mutilator aangeschaft met een Force 4.6 cc motor bij PK-racing.
Nu ging het inrijden in eerste instantie prima. Had de motor vrij snel aan de praat en toen begonnen met inrijden. Heb een 3-tal tankjes leeg gereden. De problemen begonnen echter bij de tweede run die ik wilde maken, ik krijg de motor niet meer aan de praat. Heb al verscheidene afstellingen geprobeerd, ook weer terug naar de fabrieksinstelling en weer proberen. De motor slaat echter niet aan, hij geeft geen kik. Naar mijn idee is de gloeiplug nog goed, hij gloeit nog goed (of is dit niet een goede indicatie voor het goed werken van een gloeiplug?).
Nu is mijn vraag wat de reden zou kunnen zijn dat de motor niet aanslaat. Is het toch de gloeiplug of moet ik het ergens anders zoeken?
Heb ook het idee dat de brandstof niet goed doorstroomt naar de carburateur. Als je zonder gloeiplug aan de trekstarter trekt dient er dan brandstof uit de motor te komen of juist niet?
Er komt echter na een aantal malen proberen wel brandstof uit de uitlaat, is dit een teken dat de carburateur te rijk staat of is dit normaal?
Hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen, zou graag beginnen met afstellen en dergelijke maar daar kom ik niet eens aan toe als de boel niet loopt.
Ik ben nieuwe in de wereld van de brandstof auto's. Heb jaren elektro gereden en vond het tijd voor wat nieuws. Voordat ik een auto heb gekocht heb ik me behoorlijk ingelezen, onder andere door het doornemen van de sticky's hier op het forum.
Na wat afwegingen heb ik een Hong Nor Mutilator aangeschaft met een Force 4.6 cc motor bij PK-racing.
Nu ging het inrijden in eerste instantie prima. Had de motor vrij snel aan de praat en toen begonnen met inrijden. Heb een 3-tal tankjes leeg gereden. De problemen begonnen echter bij de tweede run die ik wilde maken, ik krijg de motor niet meer aan de praat. Heb al verscheidene afstellingen geprobeerd, ook weer terug naar de fabrieksinstelling en weer proberen. De motor slaat echter niet aan, hij geeft geen kik. Naar mijn idee is de gloeiplug nog goed, hij gloeit nog goed (of is dit niet een goede indicatie voor het goed werken van een gloeiplug?).
Nu is mijn vraag wat de reden zou kunnen zijn dat de motor niet aanslaat. Is het toch de gloeiplug of moet ik het ergens anders zoeken?
Heb ook het idee dat de brandstof niet goed doorstroomt naar de carburateur. Als je zonder gloeiplug aan de trekstarter trekt dient er dan brandstof uit de motor te komen of juist niet?
Er komt echter na een aantal malen proberen wel brandstof uit de uitlaat, is dit een teken dat de carburateur te rijk staat of is dit normaal?
Hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen, zou graag beginnen met afstellen en dergelijke maar daar kom ik niet eens aan toe als de boel niet loopt.