motor slaat steeds af

Discussie in 'Model truckers' gestart door carel ketelaars, 10 sep 2016.

  1. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    even hier op inhaken op basis van een stukje ervaring.

    De tamiya MFC-01 heeft een ingebouwde regelaar.
    Deze regelaar beschikt over een thermische afslag, als je model te zwaar loopt om wat voor reden dan ook dan grijpt de mfc in om de regelaar te beschermen.
    De regelaar in de mfc is niet de sterkste regelaar en heeft dit dus al vrij snel.
    Kan het niet zijn dat je regelaar / mfc warm wordt?
    Een andere regelaar toepassen heeft als gevolg dat het waarschijnlijk allemaal wel werkt omdat die meer vermogen aan kan vermoedelijk.

    Digitaal / analoog heeft hier geen enkele invloed op.
    Het enige wat een zender met digitale trims heeft is dat de extra functies van de mfc niet goed willen werken (ook wel op te lossen maar geen pretje met allemaal settings in de zender en elke zender is weer anders).

    Maar het beste is in dit soort gevallen om terug te gaan naar degene die het verkocht heeft aan je of toch eens te kijken of je model wel echt soepel loopt.
    Zeker omdat het probleem alleen in de 1ste en 3de vernselling lijkt op te treden zoals je hierboven beschrijft
     
  2. carel ketelaars

    carel ketelaars

    Lid geworden:
    24 jul 2016
    Berichten:
    33
    Locatie:
    Vught
    bedankt voor de info ik heb de versnellingsbak gecontroleerd op zwaar draaien , is niet het geval , vindt ik , heb zelfs een versnellingsbak van Wetronic compleet gemonteerd gekocht en heb dat probleem ook.
    Na een paar min slaat hij af en er is geen sprake van warmte zowel niet van de motor dan wel van de MFC-01 alleen in zijn tweede versnelling blijft hij een kleine 10 min draaien en dan slaat hij af en reageert slecht ook het sturen is dan minder , als ik gas geef duurt het even voor hij reageert , zowel vooruit dan wel achteruit
    Nu ik de MFC er tussen uit heb geen probleem alle drie de versnellingen kan ik gebruiken loopt prima , vooruit en wil ik achteruit reageert hij direct alleen wat meer snelheid iets te hard vindt ik.
    Ik kan de versnellingsbak zonder problemen met de vingers rond draaien in alle drie de versnellingen

    groetjes Carel
     
  3. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    Als je de versnellingsbak met de hand rond kan draaien dan moet dat goed zijn, zeker als je ook al een tweede bak hebt geprobeerd lijkt dat vrijwel uitgesloten.
    Het kan altijd zijn dat er een mankement aan je mfc is. Dan is het een kwestie van de mfc ter reparatie insturen bij de verkoper.
     
  4. carel ketelaars

    carel ketelaars

    Lid geworden:
    24 jul 2016
    Berichten:
    33
    Locatie:
    Vught
    Beste ;

    Acht jij uitgesloten dat de zender en ontvanger geen probleem hoeft te zijn met de MFC
    ik heb een Tactic TR 625 6 channel ontvanger en een Tictac TTX 410 4 channel 2.4 GHz zender
     
  5. broedike

    broedike

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    28
    Locatie:
    Waltwilder-Bilzen
    beste;
    kijk de aandrijfassen eens goed na, bij een slechte montage kunnen die af en toe blokkeren
    zitten alle kogellagers erin?
    schuren de wielen nergens tegen bij het rijden?
     
  6. carel ketelaars

    carel ketelaars

    Lid geworden:
    24 jul 2016
    Berichten:
    33
    Locatie:
    Vught
    bedankt voor de reactie en tip , zal hem vanmiddag eens onderhanden nemen en controleren op deze dingen , wordt vervolgd
     
  7. carel ketelaars

    carel ketelaars

    Lid geworden:
    24 jul 2016
    Berichten:
    33
    Locatie:
    Vught
    Update , ik heb alles maar dan ook alles gecontroleerd en kan niets gevonden krijgen wat mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn , niets loopt zwaar , loopt nergens tegen aan , alles loopt vrij en ben geen lagers vergeten
    Zodra de MFC er tussen uit is pakt hij alle drie de versnellingen en slaat niet af , bij de MFC alleen in het begin daarna alleen de twee , wat opzicht dan niet erg is maar het hoort niet , weet nog niet wat hij zal gaan doen als de cabine en verlichting , geluid en trilmotor er op zit , moet hem weer even opbouwen .
    Heb de winkel al laten weten van het probleem , al toen ik hier het probleem neer zette maar hebben nog geen oplossing aangeboden
    Kan dus twee dingen doen , 1 zo doorgaan in zijn tweede versnelling met geluid enz enz enz en hopen op een oplossing en dat hij het blijft doen , 2 zonder de MFC rijden en dus ook zonder de geluiden , enz enz enz , alleen dan loopt hij dan hard en te onrustig heb wel een turnigy power systems / receiver controlled on/of swich mee gekregen , maar weet niet waar deze thuis hoort , iemand

    Groetjes

    Carel
     
  8. Bv3l

    Bv3l

    Lid geworden:
    14 aug 2008
    Berichten:
    598
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs Nederland
    Ik zou die MFC gewoon omruilen voor een ander, het kan zomaar zijn dat die de problemen weldegenlijk veroorzaakt. Overtuig je leverancier c.q. winkelier van je recht op degelijk werkende spullen, hij kan het onder fabrieksgarantie weer claimen bij z'n importeur.
     
  9. carel ketelaars

    carel ketelaars

    Lid geworden:
    24 jul 2016
    Berichten:
    33
    Locatie:
    Vught
    Bedankt voor de info en reactie , zal morgen nog eens horen wat ze te bieden hebben
    Wordt vervolgt

    Groetjes Carel
     
  10. carel ketelaars

    carel ketelaars

    Lid geworden:
    24 jul 2016
    Berichten:
    33
    Locatie:
    Vught
    Dag truck vrienden

    Even een vraagje , alweer hahahaha , maar wat ik ook ontdekt heb is , als ik de truck in de eerst versnelling heb staan en alleen maar vooruit of achteruit rijd , dat gaat goed maar raak ik even het stuur aan slaat hij af
    dat doet hij niet in zijn 2de versnelling en 3de versnelling niet
    wat zou dit kunnen zijn

    groetjes Carel (veel vraag)
     
  11. carel ketelaars

    carel ketelaars

    Lid geworden:
    24 jul 2016
    Berichten:
    33
    Locatie:
    Vught
    Dag Truck vrienden
    Hier is ie weer , maar nu met goed nieuws , ik heb af gelopen Zaterdag contact gehad met de TD van het bedrijf waar ik de truck gekocht heb , en na mijn uitleg van het probleem heeft hij mij een oplossing gegeven .
    De servo van mijn stuur was te zwaar , nee niet het gewicht maar vermogen aan spanning dus daardoor kreeg de MFC een seintje accu leeg of een melding van dit klopt niet , motor uit.
    Nu ik de servo heb omgeruild bij dat bedrijf is het probleem opgelost , hij blijft mooi in alle drie de versnellingen lopen en rijden , dus probleem opgelost
    Wil via deze weg iedereen bedanken voor de geboden hulp en info , heb een hoop geleerd .

    met vriendelijke groet

    Carel
     
    Schots en Scheef vindt dit leuk.
  12. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Geregeld, mooi :)
    Echt het laatste waar ik gezocht zou hebben, want dan moet die servo behoorlijk wat stroom getrokken hebben. Wat was het merk/type servo, en wat gebruik je nu?
    En hoe doen de NiMH accu's het inmiddels?
     
  13. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Zo leren we weer wat. Was echt het laatste wat ik kon bedenken.
     
  14. carel ketelaars

    carel ketelaars

    Lid geworden:
    24 jul 2016
    Berichten:
    33
    Locatie:
    Vught
    Dag Ron

    Ik gebruikte een Tactic 45 metaal en heb nu een Traxxas 2075 waterproof , en de accu doet het goed heb vanmiddag een paar uur gereden , hij heeft het heel goed gehouden

    Groetjes Carel
     
  15. JHMA36(2)

    JHMA36(2)

    Lid geworden:
    10 mei 2015
    Berichten:
    194
    Hallo Carel,

    Hieraan heb ik ook niet gedacht. Het probleem heb ik wel eens gehad met twee servo's op de ontvanger.
    Nu nog even uitzoeken of je de verlichting via de zender aan de gang krijgt. Ik hoop dat je wat hebt aan de lijst die ik je heb gestuurd met de functies.
     
  16. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Toch, ik zit even hard op te denken, een aandrijfmotor zelf zal al (veel) meer stroom trekken dan de servo´s samen.
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2016
  17. carel ketelaars

    carel ketelaars

    Lid geworden:
    24 jul 2016
    Berichten:
    33
    Locatie:
    Vught
    Hoi Ron
    Ik zou het niet kunnen zeggen , daar is mijn kennis te klein voor , heb een andere motor genomen alleen maar voor de snelheid die was te hoog bij de eigen motor die er bij geleverd werd .
    Wat ik wel vervelend vond is , dat ze me vertelde dat dit een bekend probleem was , dus snap ik niet dat ze me deze servo's hebben verkocht en me maar laten sukkelen met vragen van wat is het probleem , wat heb je voor een MFC waar en wanneer heb je die gekocht , heeft al met al drie weken geduurd voor ze de oplossing gaven en het was bekend , raar
    Maar goed hij doet het en daar gaat het om , nu nog een clubje vinden bij mij in de buurt waar gereden wordt en ik eens kan gaan kijken en mee rijden

    groetjes Carel
     
  18. adrie van gerwen

    adrie van gerwen

    Lid geworden:
    17 nov 2008
    Berichten:
    2.067
    Locatie:
    waspik
    RC.on tour 6 nov. Kerk Avezaath.Neem anders contact op met hun.
     
  19. Niels Boudewijn

    Niels Boudewijn

    Lid geworden:
    29 jan 2016
    Berichten:
    36
    Locatie:
    tiel
    Klopt Adrie,
    zondag 6 november organiseert RC-ONTOUR een rijdag.

    Je kunt contact opnemen met ons Door een mail te sturen met verdere vragen.
    Ons mail adres is:

    Gr niels
     
  20. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Niels, om te voorkomen dat de spamrobots het e-mail adres vinden, kun je beter het hele e-mail adres verwijderen (niet bewerken, want anders blijft het onderwater ------------- leesbaar) en een creatief verminkte versie plaatsen:
    blabla apestaart providernaam nl, of zoiets.
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2016

Deel Deze Pagina