Motor start niet tamiya

Hallo,

Een vriend van mij heeft een tamiya t10.mk2 en het lijkt wel of alle compressie van het blokje af is. hij heeft het gwn goed gedaan. toen heeft die nieuwe brandstof gekocht 16% tornado waar die eerst ook al op reedt en nu lijkt het wel of alle compressie is verdwenen. ook wil de auto niet meer starten. wat kan het probleem zijn? gloeiplug werkt en zit goed vast. uitlaat zit goed vast. maar waar ik wel achter kwam is dat als je de motor een beetje verzuipt dat dan de benzine er ergens onderaan het blokje weer uit komt. dus graag hulp.

mvg, Paul

Geen compressie is nakijken of de kop ergens lekt, anders is hij op en moet vervangen worden of gereviseerd.

De brandstof loopt niet zomaar uit de motor, dus moet het ergens lekken.
Een motor is luchtdicht om zo de brandstof door de drijfstang naar het huis naar de cilinder te transporteren (via zuig beweging).
Als de kop niet lekt is, is de kans groot dat de cilinder / zuiger set versleten.
Laat het even nakijken door iemand die er bekend mee is.

we hebben het bekeken. er zit ergens een lek bij de uitlaat want er komt kant en klare benzine uit de uitlaat stromen zodra het erin komt.

Is dat de aansluiting tussen de motor en de uitlaat?

Maar dat verklaard niet dat de motor geen compressie meer heeft.
Heb je helemaal geen weerstand meer als je aan de trekstarter trekt of aan het vliegwiel draait?

valt wel mee. maar wat me wel opviel was dat het trekstarterkoord helemaal nat was. dus ik de trekstarter eraf en ff een lookje binnenin genomen. maar ik kan niks vinden. maar ik neem aan dat het ook niet hoort dat er kant en klare benzine uit de uitlaat loopt?

Klinkt als ver verzopen.....

Brandstof uit de uitlaat is normaal, het blijft 2-takt, als het niet ontbrand zal het als normale brandstof door naar de uitlaat stromen. Een natte trekstarter klinkt als een vol ondercarter of toch ergens een lek. Veel voorkomend is dat de uitlaatbocht los komten de pakking lek lek maakt, controleer die pakking tussen bocht en motor en ook de schroeven.

Back