Motor start niet

• Topicstarter Topicstarter calmatovlieger
  • Startdatum Startdatum
C

calmatovlieger

Guest
Hallo,

Ik probeer de motor die standaard bij kyosho te starten.
Hij heeft ongeveer 2 maanden niet meer gelopen vandaag dat ik het wel eens tijd vond. Maar nou probeer ik hem te starten, gas klein beetje open en de gloeiplug erop maar hij doet niks ( van te voren wel mijn vinger op de carborateur dus vacuüm zuigen ) Na mijn mening komt er geen benzine bij de carborateur.
Hoe kan dat? Of heeft iemand een oplossing om hem te starten?
U kunt mij hier heel erg bij helpen!
Bedankt voor de moeite en fijne dagen en een goed uiteinde!

Mvg Sven.

Plug is nog goed?
Gloeiakku vol?
Kun je zien of er wel brandstof aangezogen wordt?

Je kan ander ook even wat brandstof direct in de carburateur spuiten, als de motor dan een paar tikken loopt weet je in ieder geval dat het niet aan je motor ligt maar aan je brandstof toevoer.

Plug is goed
Accu is vol
Ik kan alleen niet zien of de brandstof wel wordt aangezogen.

ga het proberen.

Ik kan alleen niet zien of de brandstof wel wordt aangezogen.

Gas open, vinger op de inlaat , en aan de prop draaien, je moet dan brandstof door de slang zien gaan richting motor. De motor zal merkbaar soepeler gaan draaien zodra de brandstof in de motor zit.

Daarna de gloei erop en zal hij moeten aanslaan.

Succes ! en pas op je vingers ;)

heb je de slangen na het vullen wel weer goed aangesloten ??
De uitlaat slang op de uitlaat en de vulslang weer terug op de carburateur ?

Ik heb alles geprobeerd wat hier staat.
Maar na mijn mening komt er geen brandstof bij de cilinders?
En na mijn mening is hij ook niet verstopt. Nu is het wel gelukt
om de brandstof bij de carburateur te krijgen maar nog niks.
Wat te doen als de brandstof niet bij de cilinders komt?

Ik denk dat je gewoon even moet wachten tot de temperatuur buiten weer boven +10 Celsius is.

En dan nog eens proberen.

hij staat de hele dag binnen dus daar kan he took niet aan liggen
hij is neit binnen 2 minuten al ijskoud

Hola! Zo ken ik er ook nog drie! Net zo als Nederlands schrijven... knul let op je taal... niet zo haastig.

Motor: Maak de hoofdsproeier anders even helemaal los. Wellicht een vuiltje, restje slang etc. Doorblazen. Kan na stilstand vergumming optreden. Zo ook de carburator. Goed spoelen en doorblazen.
Alles terug zetten op fabrieks-instelling.
Ook slangen, clunk controleren op aansluiting, vuil en lekkage.

Gas wijd open, duim er op, en kijken of de brandstof goed wordt aangezogen. Alles eigenlijk niet anders dan eerder -geduldig- aangegeven door een ieder....
Ongeveer 4 tot 5 slagen brandstof aanzuigen, daarna gas op 1/4 open, 10x linksom/rechtsom met de hand aan de prop, brandstof en lucht in alle hoeken en gaten van de motor verdelen. (primen)
Gloeier er op... Met een tik tegen de compressie, is bij mij de motor aan de loop... of standaard aanslaan, stok of vingers (procedure zonder startmotor... let op!)

Tip: Òf je de motor goed geprimed hebt, kan je testen door de prop vast te houden, met de gloeier er op, de prop tegen de compressie aan te zetten. Voel je een schokje? Dan weet je dat je je werk goed gedaan hebt.
Hierna nogmaals brandstof even verdelen... en hopla aan!

Noot: Je motor heeft 1 cilinder. Enkelvoud. :rolleyes:

Ik heb zelf ook zo'n Kyosho GX 40 motortje en ik moet zeggen dat hij bij mij nooit echt betrouwbaar gelopen heeft. (En ja, de hele vereniging heeft er zo'n beetje aan lopen sleutelen dus het ligt niet alleen aan mij ;)).

Wat een vaak voorkomend euvel bij deze motor is dat de naald voor het stationair lopen uitzichzelf naar binnen loopt. Dit naaldje wordt alleen geborgd door de O-ring. Deze wordt vet, weerstand weg en hij trilt zichzelf vrolijk naar binnen en sluit de brandstof toevoer helemaal af. Dit is een sluipend proces totdat de motor opeens niet meer start of gewoon midden in de lucht afslaat (hoe weet ik dit??)

Remedie is het vastlijmen met loctite borgmiddel, ik gebruik een soort die niet helemaal doorhard maar een vorm van dik stroperig wordt. Zo kun je dus wel de naald afstellen.

Overigens is het wel heel goed mogelijk dat de lage buitentemperatuur meespeelt ook als je motor niet lang buiten heeft gestaan. De aangezogen lucht is zelf al erg koud en door de verstuiving van de methanol wordt dit proces alleen maar versterkt. Methanol heeft de leuke eigenschap om water aan te trekken dus dat bevriest dan meteen. (Jeweetwel: verdamping onttrekt warmte) In combinatie met een dichtgelopen stationairnaald is het feest compleet.

Ik heb laatst gevlogen toen de temeratuur rond de 4 graden was en het motortje waar ik bij warmer weer bij wijze van spreken allleen maar hoefde te wijzen sloeg maar zeer moeizaam aan na het gebruik van een startmotor. (die ik zelden gebruik).

Gr. Robert

Ja... ook gezien... kunnen zeer nukkig zijn. Een OS-je lost dan weer wat probleempjes op.

Maar met het koude weer is het inderdaad geen feest! Ook niet met een OS.
En laat je de gloeier met deze koude even buiten liggen? Is de accu dood.
Een NiMh vindt 0 graden Celsius niet echt fijn!

Back