motor stop bij electro aandrijving

Ik zoek een schakel element dat een electro motor stopt n.a.v. van stroomdaling . Doel : bij lijnbesturing bij groot rest vermogen van de accu de motor doen stoppen . Ik denk aan een speed 400 motor die slechts 5 minuten hoeft te presteren en dan stopt. Ik kan zo gauw geen zoekterm vinden op het forum , van daar deze vraag.

Er zijn hier op het forum wat projectjes gaande betreffende een Lipo safe. Dit doet ook de motor/regelaar uitschakelen als het onder een bep. spanning komt.

volgens mij wordt hier een tijd schakelaar bedoelt die er voor zorgt dat er maar 5 minuten spanning op de motor staat

Over die motor:

Je moet dan ff een oud speed controller nemen en ontvanger kabeltje een piccoboard en dan de rest aansluiten dan moet je ff kijken maar met de instellingen van je picciboard kan je auto. laten stoppen :wink:

Als de motor volgas hoeft te lopen en daarna uit mag (na 5 min ofzo) is dat zelf ook wel te fixen. Simpele schakeling die na een x aantal sec. uitschakelt

packard zei:
Ik zoek een schakel element dat een electro motor stopt n.a.v. van stroomdaling.

Bedoel je spanningsdaling? dan kun je inderdaad een van de liposafe schakelingetjes modificeren en de motor dmv een (solid state) relais of powerMOSFETs uit laten schakelen.

Als je stroomdaling bedoelt (bv doordat belasting van motor daalt) moet je iets meer aanpassen aan die schakeling.

Ik heb hier nog een vrijwel nieuwe motor-timer liggen (uit 1989). Vroeger zijn er dus zulke apparaten leverbaar geweest!!!
De werking: met een instelpotmeter ongeveer de gewenste tijd instellen (gokken en/of proefondervindelijk vaststellen). Microswitch indrukken en de motor draait de ingestelde tijd.

Vanuit Naaldwijk zal het niet zo'n probleem zijn om het apparaat hier op te halen en de prijs van € 5,- zal waarschijnlijk ook geen obstakel vormen. Even een pb'tje sturen als hiervoor belangstelling is.

Back