Motor stopt ermee bij vol gas

Beste,

Ik heb een probleem met een helikopter.
Als ik gas geeft met de helikopter dan komt de helikopter op een bepaald toerental en dan slaat 1 motor uit. De bovenste rotor stopt er dan mee.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen ?

Ik heb zelfde het volgende gedaan:
- Ontvanger vervangen
- Motor omgewisseld, dus onder naar boven, en boven naar onder. Het probleem verplaats zich dan naar de onderste motor.

Webgangster

Even voor de duidelijkheid, wat voor een heli is het?

En zeg je nu dat als je wilt opstijgen dat je direct vol gas geeft? Dit leidt ik toch af uit de titel..

Even voor de duidelijkheid, wat voor een heli is het?

En zeg je nu dat als je wilt opstijgen dat je direct vol gas geeft? Dit leidt ik toch af uit de titel..

Het betreft een Walkera 53#1.
Nee ik ga zeker niet bij het opstijgen met vol gas, haha.

Maar de motor gaat dus raar doen bij een bepaald toerental (welke week ik niet precies), maar bij een laag toerental is er niets aan de hand.

Ik denk dat dit motortje dan een beetje gaar aan het worden is. Vaak neemt de prestatie dan af, wat lijkt op wat jij hebt.

Als ik de motoren omwissel dan verplaats het probleem dus van boven naar onder of van onder naar boven. Lijkt mij dat ik daarmee juist de motoren mee uitsluit.

Je wisselt de motoren om, en het probleem verhuist mee met de verwisselde motoren. Dat toont dan toch aan dat juist 1 van de motoren niet helemaal ok meer is?

Dat hangt er van af of je de motoren omwisselt EN de aansluitingen, of dat je alleen de aansluitingen danwel alleen de motoren omwisselt.

In het eerste geval is het de motor, in het tweede geval de motor....

Groet, Bert

Ik heb het opgelost door de helikopter te resetten.
Gas omhoog, controller aanzetten, daarna helikopter koppelen en gas terug nemen.

Daarna waren de problemen weg :)
Bedankt voor het meedenken.

Niet goed ? :)
Het heeft het probleem in ieder geval wel opgelost.
Oo nee hoor prima als het weer werkt natuurlijk maat :D,
maar wat jij beschrijft lijkt gewoon op het binden (contac maken) van de heli/zender ..

mits dat hetzelfde gaat als bij 3 kanaals coaxiaals ...

maar zoals ik al zij , als het werkt wat maken we ons nog druk over :p

Back