motor stopt na 5 seconden

Hoe laat je een brushless motor in de andere richting draaien? Gewoon + en - omdraaien?
De motor/regelaar is pas nieuw dus ik wil hem nog niet stuk doen :p

Heb de zoekfunctie gebruikt maar kan niet direkt iets vinden :(

*EDIT*

stomme vraag, aangezien je de draairichting op de regelaar kan programmeren. Nieuw probleem zie hieronder :)

Pas op dat je de + en de - NOOIT omdraaid. Dat kost je een regelaar en als je pech hebt ook een accu en met nog meer pech ook nog een ontvanger.

Jah in de andere richting laten draaien is gelukt, nu zit ik met een nieuw probleem.
De motor draait enkele seconden full power, dan mindert hij en stopt hij :s

Ik gebruik:
2cell 7,4V lipo pack
BMI V25 regelaar
en een graupner compact 300Z 11V motor

Ik heb de regelaar ingesteld op lipo 2cells maar het probleem blijft :s

Motorspanning is iets van de marketingafdeling, een motor gaat niet kapot van hoge spanning maar van te hoge stroom. Een motor is bij hogere spanning te gebruiken maar dan wel gewoon een kleinere prop gebruiken.

Ja maar ik denk dat ik dan een te lage spanning ofzo heb ?
vermits de motor even goed draait, dan snelheid minderd en stopt

neen, ik denk dat je een te hoge spannig hebt,
die stroom moet "opbouwen" (of hoe zeg je dat), als hij over het max gaat slaat de regelaar af.
zoals ron zij: gebruik een kleinere prop of een andere regelaar die meer Amps aan kan.

Greetz Matanza

Regelaar kan het dus niet zijn. Zonder een prop erop hetzelfde probleem.

Het rare is, als ik een 9.6V NiMh pack aansluit werkt het wel goed. Maar ik ben niet van plan met nimh packs te gaan vliegen :mad:

Je kan gewoon testen zonder prop.
Heb je de regelaar in gesteld voor de knuppel uitslag volgens de juiste procedure.
Dit moet elke keer opnieuw gebeuren nadat je de accu aan sluit.
Staat de lipo saver goed ingesteld?
Als hij op 11V(3 cellen) staat ingesteld zal hij op 7.4V(2 cellen) op de beveiliging afslaan.

Meten is weten!
Meet de spanning van de accu eens met een voltmeter terwijl de motor draait. Bij welke accuspanning houdt de motor ermee op?

Zoals FBK al zegt meten is weten. Ik ben bang dat je lipo's het niet aan kunnen en dat die direct onder de veilige waarde (6volt) zitten als de motor draait.

Dit geld voor alle electro vliegers, vaarders en rijders, koop goede meet apperatuur waarmee je tijdens het draaien van de motor de spanning, de stroom en het toerental kan meten, en noteer dit voor jezelf maar ook voor je collega modelbouwers. Op de lange duur betalen deze dingen zichzelf terug omdat je geen motoren, accu's of regelaars meer verbrand.

Hi Tim,

Lijkt er op dat de lipo de stroom niet aankan of dat het pakket niet in orde is....
Merk?Capaciteit?Hoeveel C?

De genoemde motor is vrijwel identiek aan een Axi 2212/26
Motor is voor 3D kistjes zoals bijvoorbeeld de SuperZoom4D erg geschikt.
Op 2slipo kan het ook op een lichter kistje met een prop rond de 10x5

Deze motor trekt al snel rond de 10A volgas...

Die kunnen maar 10A continu aan, dit is een al wat ouder type cel van Kokam.
Zou echter moeten werken zo lang je niet groter gaat als een 8 inch prop op 2slipo (ongeveer 7V onder belasting).

Meetgegevens van de Axi 2212/26 kun je wel gebruiken:
http://www.flyingmodels.org/motortest/Link_e.htm

Weet je zeker dat je regelaar op 2slipo cutoff staat?
Want als deze wel op 3slipo cutoff staat dan slaat ie natuurlijk ook na korte tijd af ;)

Ongetwijfeld, je accu zakt spanningsgewijs in,
na even 2 seconden te stoppen kan je waarschijnlijk al terug gas geven?
Chemie is beperkt in snelheid en daardoor kan de lipo slechts (toch wel veel) een beperkt aantal ampères geven of de spanning begint te zakken.

Steven D zei:
Ongetwijfeld, je accu zakt spanningsgewijs in,
na even 2 seconden te stoppen kan je waarschijnlijk al terug gas geven?
Chemie is beperkt in snelheid en daardoor kan de lipo slechts (toch wel veel) een beperkt aantal ampères geven of de spanning begint te zakken.

Na 2 seconden kan ik idd terug even gas geven.
De regelaar staat op 2cell lipo. Ook heb ik de regelaar eens ingesteld dat als de lipo bijna leeg is hij dit negeert en verder blijft lopen. . . geen verandering.

Heb me daarjuist een 11V 3cell lipo van 1500mAh gaan halen, die is aan het laden nu. Zal straks laten weten of het hiermee wel werkt.

Volgens de verkoper in de winkel is het probleem ook dat het maar een 2cell lipo is!

Back