Motor TREX XL CDE CCPM

Ik ben van plan om mij zo'n lekker geel ding aan te schaffen, ik heb wel een gewone TREX V2 staan.

De vraag is of de brushless motor van Align uit de V2 zal voldoen voor dit gele monster, want blijkbaar heeft de nieuwe motor een KV van 3200 en die uit de V2 maar 2800.

Of zou ik gewoon de upgrade nemen die er is van Align om de V2 om te bouwen naar een CCPM versie ?

grtz,
Dflyer

Michel Pet,

Daarom vraag ik net of de motor van de V2 voldoet voor de nieuwe TREX, ik zou graag de kosen wat beperkt houden.

Zo'n mega kost al vlug een 90 euro niet !

Hi,

It will work for sure. As michel says, it wont give you ALOT of power but it will certainly get you in the air and let you fly around without problems. For "rondvliegen" it is perfectly fine but when you want a bit more power for aerobatics you will find it really doesnt have enough torque to maintain headspeed.

Start with the 2800 400LF and if you decide you want more power and you have some extra money saved buy a mega 16/15/3 :)

Also you should know that the CDE is slightly lighter than the TREX V2 as well so really there is no need to be worried that your 2800 wont work in the CDE.

Cheers,
JD

Michel: Got your CDE together yet ? :)

Hey JD,

Thanks for the info, that's what i'd wanted to know.
So I'll be starting off with the align motor and when this one gives his last breath then i will purchase a mega motor. :)

I'm still a long way from doing 3D so, that should be no problem.

Thanx,
Dflyer

Hey JD,

An off topic question, how much would it cost if i order the trex from you, to have it sent to Belgium ?

DFLyer,

17.50 for shipping to belgium and TPGpost quotes 2-3 days delivery time.

Cheers,
Josh

Hoi,

Gebruik de align 3200 maar,en zet deze op 4 cellen en de 13T pion verander je naar de 10T(2500 toeren) of de 11T (2800 toeren)op de kop.
THAT ROCKS :wink:

Vergeet ook niet gebruik te maken van een externe BEC op 4 cellen

groeten
Sapca

Ik heb die hacker kloon van SP, voor 55 euro gekocht bij MFIS. Hij word wat warm, maar werkt perfect. Ik denk dat ik de 12 minuten wel haal op TP2100.

Ok,

Je wilt ook zo'n lekker geel ding. Dat klinkt alsof je er veel van gaat verwachten.

Een align motor van 2800 of 3200 KV voldoet voor het simpele hover en vooruit vlieg werk. Met een 2800Kv motor is het stijgen ook nog redelijk leuk. MAAAAAAAR als je toch meer de 3D kant uit wilt, en de wat beter figuren wilt gaan vliegen kun je met een align motor niet meer uit de voeten.

Als je dus wilt gaan 3den zou ik voor een MEGA 16/15/3 turn motor gaan. Of een lehner120 ofzo. Strecker heeft schijnbaar ook een speciaal ontwikkelde motor voor de TREX die erg goed geschikt schijnt te zijn voor 3D.

Nadeeltje:
Met een mega heb je al snel een 35 a 45 AMPERE regelaar nodig.
Een externe BEC zou dan ook geen overbodige luxe zijn. Of een duudere Kontronic Jazz regelaar.

Servo's:
Standaard kopen veel mensen voor de TREX het bekende Freakware.de setje servo's. 3xHS55 op de kop, en een HS50 op de tail. MAAAAAAR als je met een CCPM naar het betere 3D werk wilt zou ik deze niet nemen. Dan zou ik richting HS56, Futaba S3107 achtige servo's gaan, dus met wat meer kwalliteit.

Ik ben ook bezig met een TREX450XL CCPM heli, maar met deze opset wordt het toch een akelig duur helitje (futaba GY401 is namelijk ook een must) En als je er dan rekening mee houd dat je zeker nog wel een paar keer de heli uit zal smeren over het veld,,,,,, reken maar uit.

Suc6 met je beslissinge, ik ben benieuwd wat het word :!:

Back