Motor valt uit bij klein beetje gas

Beste mensen,

Ik heb een tweedehands HPI Savage 21 gekocht. Het tankje zat gevuld met brandstof toen ik hem kocht, deze heb ik opgereden. Hierna het tankje met 16% nitro gevuld (dit had ik nog staan), hiermee wilde hij helemaal niet starten. Daarna leeggehaald en met 20% nitro gevuld, nu loopt hij stationair en valt uit zodra ik ook maar een klein beetje volgas geeft. Wat kan ik het beste doen? Moet ik de lage toeren sproeier of hoge toeren sproeier instelling wijzigen? Hij staat nu op fabrieksinstelling...

Ik hoor graag jullie tips! Bedankt.

Het probleem

Hoi

Nitro moet je 9 van de 10 keer overnieuw afstellen, en meestal doe je dit gewoon met de naald die de nitro toevoer regelt.
Waarschijnlijk staat deze te ver dicht, draai deze helemaal uit (schroef gelijk aan het buisje) en begin met afstellen
Ik hoop dat je hiermee iets kunt, en voor vragen kun je een bricht sturen.

Succes!

Groetjes Teunis

Als hij op fabrieks instelling staat kan het wel eens zijn dat hij te rijk staat. Je zou de naalden iets in kunnen draaien en dan eens proberen. Wat je ook kunt proberen is om de stationair schroef iets verder in te draaien. Hij loopt waarschijnlijk wel hoog stationair, maar zal dan wel aan blijven.

M.v.g. Mark

Als hij op fabrieks instelling staat kan het wel eens zijn dat hij te rijk staat. Je zou de naalden iets in kunnen draaien en dan eens proberen. Wat je ook kunt proberen is om de stationair schroef iets verder in te draaien. Hij loopt waarschijnlijk wel hoog stationair, maar zal dan wel aan blijven.

M.v.g. Mark

hoofdsproeier helemaal uitdraaien ????

nou doe dat maar niet.

draai 'm eerst helemaal dicht en dan 3.5 slagen open.

Back