Motor valt uit bij vol gas en als die warm is?

Goedenavond, na een paar jaar heb ik m'n hobby weer opgepakt nu de kinderen ouder zijn geworden.
Ik had de rustler vxl nog staan en nu heb ik een rustler nitro 2e hands overgekocht van iemand uit de straat. Auto ziet er nog perfect uit en was volgens de buurjongen ook weinig mee gereden.
Alles weer zoals in het begin afgesteld, en de auto aan het lopen gekregen.
Nu is mijn probleem, wanneer de auto warm wordt en ik vol gas geef de auto plots uitvalt. Wanneer ik gewoon rustig rijdt, blijft die toch wel aardig lang rijden en loopt goed stationair. Wanneer de auto uit valt, is deze ook pas weer aan te krijgen wanneer de motor is gekoeld. Wie weet wat hier het probleem van kan zijn? Ik zit zelf te denken aan de zuiger, maar voordat ik hem losmaak heeft er iemand anders nog suggesties?

Klinkt als een versleten motor, dus je zuiger cilinder set heeft geen compressie meer als die warm is.

M.v.g. Mark

Yep, als die warm is en uitvalt waarbij die moelijk te starten is moet je even wat brandstof over de koelkop gieten, die koelt dan direct af en moet die weer makkelijk te starten zijn. Als dat zo is is die versleten.

Ja als die koud is start die wel gewoon, dat wordt dus een duur grapje.. maar eens op zoek naar een complete nieuwe cilinder voor de traxxas.. of weer in de verkoop haha..

Ja, werkt prima. Kan op diverse manieren en heb er ook tooling voor.

Back