Motor valt uit na paar minuten.

Hallo allemaal,
(Ik heb eerst het forum afgezocht naar een oplossing maar kon niets vinden.)

Mijn probleem is het volgende:
Na ongeveer 5 minuten rijden valt hij uit,(Pure Ten Alpha II 2,1CC) en een (Carson 3,0CC).
Nu hebben we de instellingen (sproeiers etc) al veranderd en zo.

We reden ook in februari en maart en toen was het kouder buiten ( 5 tot 10 graden max) en hadden we geen problemen.

nu het 20 tot 25 graden is vallen ze uit bij minder gas geven.
stukje lekker racen en dan bij iets minder gas vallen ze uit.

Gloeiplug is nummer 3 en nummer 5 (we hebben beide geprobeerd in beide auto's)

Bij net starten is stationair goed, gas geven en zo geeft een mooie rookpluim, iets minder rijk afgesteld of juist iets meer helpt niet.

na uitvallen 3 minuten wachten en weer starten en dan werkt het weer, nou kan ik alleen nog bedenken dat hij te heet wordt???
starten gaat soepel en zonder problemen.

ik hoop dat ik alle info goed heb weer gegeven..

WishMaster zei:
na uitvallen 3 minuten wachten en weer starten en dan werkt het weer, nou kan ik alleen nog bedenken dat hij te heet wordt???

Tja, dat kan je checken toch? Voel tijdens die 5 minuten aan de koelkop, en vlak na hij stilgevallen is nog eens... Voel je een groot warmte verschil komt het wrs door de warmte idd...

Probeer 'm dan (na het afkoelen) gewoon wat rijker (halve slag ofzo) te zetten en kijk of je het probleem nog hebt...

JaZz.

Hoi,
Ik had al geprobeerd hem iets riker te zetten vn 1 halve tot anderhalve slag maar dat maakte niets uit.
We hebben gisteren nieuwe Nitro gehaald en proberen het daar nog eens mee.
Misschien dat de oude nitro te oud was ??? (3 maanden ongeveer) uit een doorzichtige fles,
Nu een blik tornado gehaald.
Ik ben benieuwd..

alvast bedankt..

groetjes

WishMaster zei:
Hallo allemaal,
(Ik heb eerst het forum afgezocht naar een oplossing maar kon niets vinden.)

Mijn probleem is het volgende:
Na ongeveer 5 minuten rijden valt hij uit,(Pure Ten Alpha II 2,1CC) en een (Carson 3,0CC).
Nu hebben we de instellingen (sproeiers etc) al veranderd en zo.

We reden ook in februari en maart en toen was het kouder buiten ( 5 tot 10 graden max) en hadden we geen problemen.

nu het 20 tot 25 graden is vallen ze uit bij minder gas geven.
stukje lekker racen en dan bij iets minder gas vallen ze uit.

Gloeiplug is nummer 3 en nummer 5 (we hebben beide geprobeerd in beide auto's)

Bij net starten is stationair goed, gas geven en zo geeft een mooie rookpluim, iets minder rijk afgesteld of juist iets meer helpt niet.

starten gaat soepel en zonder problemen.

ik hoop dat ik alle info goed heb weer gegeven..

Het kan wel eens goed zijn dat hij valse lucht zuigt wanneer hij op temperatuur is. De uitlaat kanb.v. niet meer perfect dichten. Ook de carburator kan je best eens verwijderen en reinigen.

Hoi Hoi,
uitlaat kan niet vaster, en om dit te doen moet de motor van het chassis worden gehaald(kan er net NIET bij).
carb. is een goed idee, ik maak hem wel regelmatig schoon maar hij is er nog niet afgeweest.

En weer iedereen bedankt ...
(leer ik toch nog wat bij op mijn oude dag)
haha

Je kan ook eens een nieuwe gloeiplug proberen.
Ik had er een tijdje terug ook last van, een nieuwe gloeiplug en hij loopt als een zonnetje!

WishMaster zei:
Hoi Hoi,
uitlaat kan niet vaster, en om dit te doen moet de motor van het chassis worden gehaald(kan er net NIET bij).
carb. is een goed idee, ik maak hem wel regelmatig schoon maar hij is er nog niet afgeweest.

haha

Het kan ook zijn dat wanneer het tankje bijna leeg is (na 5 minuten kan dat wel) dat er een verchil ontstaat van druk. Dit kan je testen door b.v. bij te tanken naar 3 minuten. Kan je dan gewoon verder blijven rijden na 5 minuten zit het probleem hier.

@masterwebber :
We hebben een nieuwe gloeiplug geprobeerd, zelfde resultaat.

@Atarikid:
Uitlaat krijg ik niet vaster, dus carb er maar afgehaald en alles goed gereinigd.

@Atarikid:

Tankje was nog half vol.

Vandaag een nieuwe mooie dag om het allemaal weer eens te gaan proberen.

Gereedschap mee:-)
Dus het moet wel goed gaan ( hoop ik )

Hoe is de compressie van de motor? Als die niet goed is ben je aan een nieuw zuiger/cilnder setje toe. Als de compressie bijna weg is zal hij nog wel willen starten maar als hij eenmaal warm is zal de cilinder zover uitzetten dat de zuiger te veel ruimte heeft. Dan zal hij dus ook uitvallen.
Je kunt de compressie testen door de auto met de trekstarter op te tillen. Valt hij er gelijk door zijn compressie heen is de motor af en moet er een nieuw zuiger/cilindersetje er in gemonteerd worden.

M.v.g. Mark

WishMaster zei:
Hoi Hoi,

haha

Als bij die Kyosho de uitlaat los is geweest, koop dan maar een nieuwe pakking want
dan is die er ondertussen al uit geblazen...

Back