Motor van de toekomst loopt op water ?!?!?! Inside info!!!!!

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door Tadango, 26 jan 2007.

  1. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Mensen, de volgende info is onduidelijk, niet consistent en absoluut onbevestigd maar houdt er rekening mee dat het waar kan zijn! Het is geen grap of verzinsel maar echt:

    Mijn vader werkt in een garage bedrijf en eergisteren kwam er een klant binnen met een eigenaardig verhaal. De klant had het over een motor die haast meer energie opleverde dan dat je erin stopte wat gewoon niet kan. Mijn vader dus meteen benieuwd wat het was en dus ging hij erop af. Hij begreep niet alles maar het komt erop neer dat het een motor is bijna gelijk aan een wankelmotor welke op (verhit) water loopt en een zeer hoog rendement heeft. Natuurlijk komt er nooit meer energie uit dan erin ging maar dat slaat waarschijnlijk op alle energie exclusief water. De motor zou ongeveer zo (kunnen) werken:

    Het is eigenlijk een wankel motor waarvan de 3 hoeken in een meedraaiende ring vallen met 12-5mm ruimte ertussen. In die ruimte wordt verhit water enorm onder druk gezet (1000+ bar) waardoor de motor wordt aangedreven. De ring draait door 2 tandwielen mee. Er zat nog ergens een roller maar de man wou niet zeggen waarvoor deze was. Met kleppen wordt de druk geleid / geregeld.

    Het lijkt erop dat deze motor dus erg efficient water kan omzetten in een draaiende massa wat natuurlijk super is als motor. Het mocht niet in de auto industrie worden getest / gebruikt op dit moment maar het gaat in een test lab in italie getest worden in graafmaschines. Ze waren al lang aan het testen en hebben zelf een motor opgeblazen. Het zag er best simpel uit vergeleken met een normale motor. Mijn vader heeft tekeningen en een proto type gezien. Helaas geen foto's. De man zei dat de motor dus gestart moet worden door bv een electro motor en hij daarna zelf kan blijven draaien, op water waarschijnlijk, en zelf een dynamo aandrijft die een spoel voedt die het water verhit.

    Iemand die hier iets van heeft gehoord een keer? Of die wil googlen ;)? Ik heb geen namen of meer info helaas......
     
  2. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Hmm, de motor wordt op gang gebracht door een elektromotor. Eenmaal draaiend, zorgt die zelf voor het verhitten én het onder druk zetten van het water... en dan ook nog eens voor de aandrijving van de auto. Dat klinkt inderdaad alsof er meer energie uitkomt dan dat er ingaat. De energie van het verhitte water zorgt namelijk voor én de aandrijving én voor het 'volgende' water dat verhit moet worden...

    vreemd, ik zou er ook wel meer van willen weten!
     
  3. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    jup. Het water moet dus energie opleveren, en meer dan er aan hitte is ingestopt. Als het door de hitte en hoge druk tot een gas wordt omgezet en daardoor een enorme druk oplevert kan het goed werken. Er komt dan een gas wat dus waterstof en zuurstof kan zijn wat misschien ontbrandt en daardoor de motor aandrijft. Alleen is er voor de conversie van water naar de gassen toch netzoveel energie nodig als het kan opleveren want daarna hab je weer waterdamp wat weer water wordt. Er is na condensatie toch weer evenveel water als daarvoor? Dus ik zie niet direct waar de extra energie vandaan moet komen....
     
  4. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    Ontzettend gaaf dit, als dit inderdaad zo is..! Ik heb een Waterpomp in de tuin en ga Schatrijk worden!!!!!!
     
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    haha, zou ook meteen een oplossing zijn voor het stijgende waterpeil ;)
     
  6. lucbra

    lucbra

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    279
    Locatie:
    Merelbeke
    Allemaal een beetje te mooi om waar te zijn, vinden jullie zelf niet?
    1. Welke pomp gaat die druk van 1000 bar leveren? Hoe zijn de dichtingen? Welke drukverliezen en hoe worden die gecompenseerd? Welk materiaal voor het motorblok die zulke hoge drukken en temperaturen kan verwerken? Vergeet niet dat je met een waterstraal van 1000bar metaal van 30mm dik kan snijden, maw. één klein lek waardoor water kan ontsnappen creeërt een vlijmscherp en dus dodelijk wapen.

    2. Enkele wetmatigheden waarmee jullie moeten rekening houden:
    a. Wet van behoud van energie: wat eruit komt moet er ook ingestoken zijn.
    b. Thermische energie kan worden omgezet in mechanische en vice versa, echter is er altijd een verlies; geen enkele machine heeft een rendement van 100%

    Dus eventjes nadenken, en je komt tot de conclusie dat er toch iets niet klopt...

    Er zijn nog mensen die beweert hebben dat ze dmv. een koude kernfusie energie konden opwekken...

    Luc
     
  7. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    eeh.. lucbra, als je goed leest dan worden veel van je vragen beantwoord :)

    1: De motor is zelf de pomp. De hoeken van de 3hoek vallen in een uitsparing waar water / damp in zit. Dit samenpersen levert de kracht. Ze hebben een speciale afdichting die tegen hoge druk kan, dat was wel een beetje geheim ;) Er is ook al 1 kapot omdat ze de kleppen te strak hadden afgesteld en de druk dus tehoog werd.

    2:
    a, dat is 1 van de eerste dingen die ik zei ;) Er gaat water in dus er wordt energie aan het water onttrokken. Hoe is dus de grote vraag en het geheim van deze motor.
    b, wie zegt 100%? Een zeer hoog rendement kan best al 90% betekeken. Via verbranding is dit lastig maar deze motor werkt anders dus zou het kunnen. Brushless motoren zitten ook al boven de 95%
     
  8. mestdaght

    mestdaght

    Lid geworden:
    17 jan 2005
    Berichten:
    1.120
    Locatie:
    Ekeren
    Ik vrees een beetje dat het allemaal wat overdreven gaat zijn. En hoog rendement van de motor geloof ik wel , maar dat zal
    exclusief het rendement van de stoomgenarator zijn.

    TM
     
  9. hezik

    hezik Guest

    [knip weg]
     
  10. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Als de motor zelf de pomp is en het rendement is geen 100% gaat het dus niet werken. Dan wordt de motor steeds zwakker tot hij stilstaat.

    Dit idee doet me denken aan een vliegtuig met een propeller. De propeller drijft het vliegtuig aan. Door de gemaakte snelheid krijg je luchtweerstand en deze wind drijft de propeller dan weer aan 8)

    Er moet toch een betere uitleg komen over de werking van de motor, wil het geloofwaardig worden.
     
  11. hezik

    hezik Guest

    [knip weg]
     
  12. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Lees!!!! Deze motor levert niet meer energie dan je erin stop maar kan efficient water omzetten in een draaiende beweging! Dat is het idee. Zonder zware electrolyse enzo is dat al een enorme prestatie.

    eeh, die motor lijk een soort stoom machine maar dan zonder grote tank. Da's heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel anders :)
     
  13. Dr.Evil

    Dr.Evil

    Lid geworden:
    14 nov 2004
    Berichten:
    592
    Locatie:
    Schiedam
  14. hezik

    hezik Guest

    [knip weg]
     
  15. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Ja maar daar moet waterstof in, die ik bedoel niet.
     
  16. hezik

    hezik Guest

    [knip weg]
     
  17. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    ja maar er ging geen waterstof in. Dat was ook een groot voordeel zei die man. Dat is dus een andere want die motor uit de link vereist waterstof wat ontstoken word en zo een kleine hoeveelheid water doet verdampen. In tegenstelling tot een stoom machine waarbij de hele tank wordt verhit.
     
  18. hezik

    hezik Guest

    [knip weg]
     
  19. Truster

    Truster Guest

    Een aantal roepen: Kan niet, iets kan niet meer energie opwekken dan erin gaat.

    Ik ontken dit niet, maar bevestig het zeker niet. We blijven dingen uitvinden en verbeteren. Vroeger zijden ze dat het ook niet beter kon, echt wel, we zijn technologies alleen maar vooruit gegaan.

    Dus ik denk dat het wel mogelijk zou kunnen zijn.
     
  20. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    ja maar hem werd gevraag of er waterstof in ging en dat was niet zo ;)

    Hij lijkt er wel op. Het water (damp) werd hier onder grote druk samengeperst waardoor het enorm heet werd. Dit doet het weer uitzetten natuurlijk. Maar dat zou dezelfde (of minder) energie opleveren als erin ging. Er zal nog wel iets gebeuren.

    ik wil niet beweren dat het allemaal 100% zo mooi is als het lijkt maar iedereen stond versteld en man was uiters serieus. Mijn vader gelooft dergelijke verhalen niet snel maar hij dacht echt niet dat dit verzonnen was....
     

Deel Deze Pagina