Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
motor vastgezet in je schip en hoe hebben jullie dat gedaan.
ik heb een vraagje hoe hebben jullie. jullie motor in jullie schip vast gezet en hoe uitgelijnd dat die gelijk staat met de schuinte van de schroefas.??
misschien kunnen jullie mij daar mee helpen en misschien kunnen jullie foto's plaatsen hoe het er uit komt te zien.
dan heb ik nog een vraagje aan de genen die de servo die het roer bedient. verticaal hebben gezet en met een ronden schijf op de servo. hoe is dan de aansturing naar je roerhendel. graag foto's als het kan.
Je doed langs de koppeling als hij aan de motor en schroefas vastzit
Aan beide zijde een stukje alluminium hoeklijn
Doe daar twee tirebandjes om heen en walla je motor staat in lijn
Voor een klein model als op de foto (sleper 60 cm) maak ik een starre koppeling tussen motor en schroefas (messing buisje of draaiwerk) en zet de motor op z'n fundatie (in dit geval een aluminium hoek in een kitbedje) en steek de schroefaskoker op z'n plaats door de romp.
De schroefaskoker heb ik opgeruwd, ontvet en met epoxyhars ingegoten.
Nadat de hars is uitgehard en de kit gedroogd, heb ik de motor losgeschroefd en de starre koppeling vervangen door een stuk siliconenslang (lekker stil en goed te doen bij een bescheiden motorisering).
Voor meer power gebruik ik in plaats van slang een kruiskoppeling.
hangt af van wat soort boot
speed boot de motor spant vast zetten met epoxy weefsel in de spant zijn gleuven zodat je de motor in hoogte nog kan regelen
de motor op de spant en een starre verbinding met de as en zo alles vast zetten
sleper (asche)heeft een tandriem de motor staat in een frame dat op 4 draadstangen staat en zo kan je de motor mooi uitlijnen
duikboot
de motor en as zijn mee een deel van het tech rek
uitlijnen moet je reeds rekening mee houden tijdens de bouw want de spanten waar de motoren op komen te staan moeten reeds onder de juiste hoek gemonteerd worden
anders dezelfde methode als jan in een bedje van tec 7
de tec 7 dempt ook nog eens het geluid
ik regel wel al mijn motoren met een ampere meter er tussen voor ze definitief vast gezet worden
zo kan je nog een paar 100 Mamp winst boeken vooral in mini duikboten is dit belangrijk
omdat de accu meestal kleiner is dan in andere boten
Hallo, in het verleden heb ik de Smit Nederland in mijn bezit gehad.
Deze boot was voorzien van 2 decaperm motoren.
Deze heb ik (met motorsteun) in een bedje van siliconenkit gedrukt en vervolgens onbelast laten draaien.
Op deze manier centreerde de aandrijving, dit heb ik zolang laten draaien totdat hij steeds mooier en geruislozer ging lopen.
Daarna heb ik het hele spul één dag laten uitharden.
Geloof me dit werkte prima.