motor vervangen v mugen schuif / draai ?

• Topicstarter Topicstarter Ezy2000
  • Startdatum Startdatum
E

Ezy2000

Guest
ik heb een mugen MSX 3 en ben toe aan een nieuw motortje.
nu denk ik er aan om nitro star T15 van HPI op te zetten maar,
deze heeft een draai carb. en m'n standaard MV12 motor heeft een schuif carb.

hoe los ik dit op ??? kan ik de carb. overzetten of moet ik m'n halve auto aanpassen ??

met een beetje werk lukt het wel, Er is hier al iemand op het forum met een t15 in zn mugen, vraag het eens aan hem.

volgens mij kan je ook gewoon ff een ander gas stangetje buigen hoor.

en er is een T15 met draai en schuif toch ??

Nee verbuigen werkt niet ;)
Gewoon de carb. overzetten van je Mugen motor en op de T-15 zetten werkt prima :)
Heb ik zelf ook gedaan ;)

hoi, ik heb zelf ook deT15 van HPI op mijn mugen zitten en gewoon de carb. overgezet werkt prima,
alleen lopen bij mij de tandwieltjes van mijn versnellingsbak niet mooi tegen elkaar, heeft iemand mss een foto van hoe het wel moet.

groet Robert

Het is idd een probleem om op die auto een draaicarb te zetten.
Je servo zit echt naast de carb, een stangetje buigen kan hier dus ook niet. Ikzelf heb nog nooit een stangetje gezien die in een U gebogen staat de kracht haaks omzet.

Als j echt met de standaard HPI carb wilt rijden zal je dus je servo naar achteren moeten verplaatsen waar nu je ontvanger en je batt pak zit, alleen heb je dan weer een probleem met je rem wat je op moet lossen, je remstangetje komt dan parallel aan je rem te staan.

Ik zou dus gewoon je eigen mugen carb erop zetten, en anders de optie carb van HPI te kopen dit is ook een schuif.

Greetz,

Donny

je servo verkassen gaat niet of je moet hem in je radiobox in bouwen waar je accu's liggen maar lijkt me niet echt prakties of een scharnier punt maken boven op je radio box.
over zetten van de mugen carb lijkt me het makkelijkst

waarom zou je de carb. van HPI er graag ophouden ?

De HPI en Mugen zijn zover ik weet alle2 5.5 mm

Celica zei:
waarom zou je de carb. van HPI er graag ophouden ?

De HPI en Mugen zijn zover ik weet alle2 5.5 mm

sorry dat ik het zeg, maar deze opmerking was niet nodig geweest als je even het toppic had doorgelezen. want het probleem is nou juist dat de ene niet past vanwege het draai/schuif principe...

groeten, thomas ;)

heb ik ook gelezen.. maar aangezien sommige praten over verbuigen van de stang ;)

Ik heb een klein vermoeden dat met gebruikmaking van een kruisvormige gas-rem servo-hevel de draai-carb van HPI ook op een Mugen te gebruiken is. Ik zal dit vanavond eens proberen aan te sluiten. Het enige probleem kan dan nog de aansluiting van de gas/rem servo linkage aan de carburateur kunnen zijn. Bij de schuifcarb zit daar een kogelkop bevestiging op en aan de HPI alleen een heveltje met daarin een gaatje voor bevestiging van een ? ... Misschien valt het kogelkopje van de Mugen aan de HPI carb te bevestigen, zou wellicht een oplossing kunnen zijn.

Het nadeel van de HPI draai-carb schijnt nog te zijn dat deze een venturi van 4.5 mm heeft en de Mugen schuif-carb is 5.5 mm. In sommige advertenties heb ik wel gelezen dat de HPI wel 5.5 zou zijn, dus vanavond meteen maar eens even de schuifmaat ter hand nemen.

Back