Motor voor 1:8 onroad auto

Heb het voor mekaar me Trackstar seg .28 motor in puin zoals het nu lijkt. Ding vreet pluggen, geen constante temperatuur ( 0,5L gereden. na tank 1 50 graden, na tank 2 130 graden en na tank 3 90 en na tank 4 110 graden) maar zolang ik rij loopt ie als een tierelier dat dan weer wel. Auto uit en plug stuk. Vorig jaar ook veel mee gereden en eigenlijk altijd constante temperatuur rond de 120 graden.

Maar ik ben er klaar mee en zoek dus een nieuwe motor voor op mijn Kyosho Inferno GT2 race spec

Bij voorkeur een startbox motor maar een trekstart motor mag ook. Iemand een idee ??
Wel een .28 /4.6 motor. Rij eigenlijk altijd bij Real80 met die auto.

Dan gebruik je een te lichte plug, te veel nitro en/of te weinig kopspeling. Veel power, hitte en pluggen vreten zit in die richting.

kopspeling bedoel je de speling van de koppelingsklok mee ??

Rij met 25% Merlin Expert, en met Techno Power 6 turboplug. Heb ik vorig jaar ook het hele jaar (12 liter) mee gereden.

Heb je de koelkop er vanaf gehad msschien? Misschien 1 van de shims er vanaf gevallen en niet gemerkt? Dat is je kopspeling.

Offroadmotor in een onroad auto .....
Drijfstangspeling al gecheckt ?? Heb zo'n vermoeden dat die wel wat speling vertoont na 12+ liter

Een GT, is een buggy met een onroad setup, is vrij normaal dat er een offroad in gaat.

Offroadmotor in een onroad auto .....
Drijfstangspeling al gecheckt ?? Heb zo'n vermoeden dat die wel wat speling vertoont na 12+ liter

Dat denk ik wel ja. maar niet te veel geld aan spenderen. Motor kostte nieuw 6 tientjes. maar zat al op de auto toen ik die kocht. Morgen ff pluggen halen zaterdag nog maar ff spelen.

Tov vorig jaar is er weinig veranderd. Ander luchtfilter en nieuwe koppelingslagers.

Soms, maar dan ook soms, kunnen zwervende metaaldelen in de motor ook pluggen slopen.
vaak loopt de motor dan vanzelf kapot, en je ziet het in de pluggen.

is de plug niet meer "recht", zie je de spiraal scheef gaan, is het vaak hitte.
aan de plug kun je veel zien.

Ik denk toch eerder ergens speling op drijfstang of hoofdlager. Bij zo'n speling komt de zuiger iets hoger en kan door de hogere compressie die dan ontstaat de plug gesloopt worden.

Andere motor is besteld. Word een Novarossi, waren er nog 2 met motor stuk. Dus 3 motors besteld 1 met trekstarter en 2 zonder. Kwamen nog een paar extra mee, komen wel op. Heb nog even zitten twijfelen met Werks B03pro die heb ik ook op mijn buggy zitten en in 2 jaar al 20 liter gereden en kan de eerste start nog niet met de startbox doen. Moet eerst even warm gemaakt worden.

Ga nog wel even prutsen met die motor, heb nog een roller staan, zet ik hem wel even op.Kijken of ik hem weer goed krijg.

Ik denk toch eerder ergens speling op drijfstang of hoofdlager. Bij zo'n speling komt de zuiger iets hoger en kan door de hogere compressie die dan ontstaat de plug gesloopt worden.

Je hebt gelijk Roelof, zit nogal wat speling op het lager.

Ben nog even aan het dubben of ik er wel nieuwe lagers in zet. Heb nog compressie genoeg, maar weet niet wat die lagers kosten en of de kosten opwegen tegen de waarde van het motortje. Lagertrek setje is wel in de winkel dus dat is het probleem niet, die kan ik zo meenemen.

Als het wat word, word het komende winter als ik toch bezig ben met onderhoud.

Een lagerset voor die trackstar kost niet zoveel als je ook die 14x25.4 lagers op ebay vanaf 10 euro kan vinden.

Die Avid zal ook wel passen. Voor zal vast wel een 7x19 zitten omdat dat de standaard is. Op de HK site kan ik geen maten vinden dus kan je ook even naar de GO versie kijken want dat is hetzelfde blok.

Back