motor voor de 600..

Daarmee gaat ie niet van de grond komen.. 770W (171gram) is echt te weinig.. daarbij is die voor 5cellen maximaal. met een 10tands ga je er niet komen.

KV waarde klopt wel ongeveer, tussen 1100 en 1200 op 6s, motor moet ong 300 tot 350 gram zijn, en 1600+watt aan vermogen hebben. pinion moet dan een 15 zijn voor 1200kv, en 16 voor 1100kv(voor 2100 governd headspeed, anders kan je 1/2 tandjes lager gaan)
 
Laatst bewerkt:
bedankt anko
daar heb ik wat aan zie!
zal eens bij HK kijken voor een geschikte motor ervoor op 6s

mijn regelaar is 90/100amps tot 8s , en het is voor sport fly,geen 3D daar ben ik nog niet aan toe...

u spreek wel over 15 a 16tanden en bij HK hebben ze enkel 10 of14T,?
 
bedankt anko
daar heb ik wat aan zie!
zal eens bij HK kijken voor een geschikte motor ervoor op 6s

mijn regelaar is 90/100amps tot 8s , en het is voor sport fly,geen 3D daar ben ik nog niet aan toe...

u spreek wel over 15 a 16tanden en bij HK hebben ze enkel 10 of14T,?

10t of 11t word alleen gebruikt als je bv een motor hebt van 1600KV(zoals de align 600l)
 
daar staat wel bij,dat je een 100 a 120amps regelaar nodig hebt,he

de mijne is 90 /100amp max

Maar de max current staat op 110 daar. niet te hoge toeren draaien(lees, 2100 of meer) en t gaat prima. zelf een heeele tijd gevlogen met een 600M en een 70A esc(die motor is rated voor 90/125A)
 
hoi
ik vlieg die rode turnigy 880kv op 8s 17tanden-170t standaard
op mijn trex wel met een cc hv regelaar
vliegt zeer goed,net effe wat meer power dan 6s
ben over de motor zeer tevreden
moest inderdaat frame iets aanpassen
gr hub
 
Uitdremelen. zelfde als met scorpions. als je spacers gaat gebruiken moet je het hele frame doen. anders trek je het frame uit verband.
 
Die rode T600 heb ik ooit als wikkel-oefen object gekocht. Ik kan je vertellen dat het binnenste lager echt ondermaats is: de buitendiameter is slechts 10mm terwijl er een 6mm as doorheen gaat. Ook ben ik niet echt gecharmeerd van de inkeping in de 6mm as om de sluitring te plaatsten: meer kans op breuk. Ook de bekabeling naar buiten toe is nogal kwetsbaar, check vooral of het nergens kan doorschuren.

Positief:
De klok is zo te zien wel gebalanceerd en de wikkelingen zijn vergoten.
 
de buitendiameter is slechts 10mm terwijl er een 6mm as doorheen gaat.

Nog toffer: in align motoren zijn een 9x5x3 lager:) (de 600M). 9 buiten, 5 binnen en 3 dikte.. echt veel te klein. 650L had geloof ik wel degelijkere lagers.. iets in de trant van 6x13x5 dacht ik.
 
Back
Top