De 16/15/2 kan wel die 60 A aan.
Wel koelen na de vlucht en zorgen voor genoeg koellucht tijdens het vliegen (sleufjes in de neus).
De 22/20/3 draait te weinig toeren bij 3S.
Voor een pylonracer wil je veel voorwaartse snelheid dus gevolg is veel toeren (og heel veel pitch).
De Gillette is ook niet zo groot dus je komt in de problemen met een 4S pakket.
Over dat stroom en snelheden.
Je wil een bepaald toerental bij een bepaalde prop en dat bij een bepaald voltage.
Stroom zegt niks, het gaat om vermogen (Watt).
Lage stroom, hoog voltage is veel vermogen (IxU=P) of populair gezegd VxA=Watt
Maar om een bepaald toerental bij een bepaalde motor te krijgen moet je dus ook een bepaalde spanning hebben.
dat is dat KV verhaal bij brushless.
Stel de 16/15/2 draait 3800 KV, dan zou hij in theorie bij 10 Volt 38000 toeren draaien (dat is niet zo, meestal moet je daar +/- 30% vanaf trekken).
De 22/30/3 draait 1850 KV, dus draait bij die 10 Volt maar 18500 toeren.
Als je nu dit geheel even echt in de praktijk bekijkt dan kom je met de 16/15/2 op 3S met een 4.7x4.7 op 35000 rpm
De 22/30/3 komt op 22000 rpm.
Dus je begrijpt wel waarom ik voor de 16/15/2 ga.
Motortje blijft echt wel heel, zeker met een 4.1x4.1, dan kom ik op 44 A maximaal.
Snelheid ligt dan rond de 200 km/u.
Als ik dan nog eens de 22/20/3 bereken op een 5x5 en 4S kom ik op een stroom van 25 Ampere en een toerental van maximaal 27000.
Snelheid zal zo rond de 170 km/u liggen.
Pas op 5S begint de 22/30/3 leuk te worden.
GJ