motor voor indoor

Welke motors gebruiken jullie zoal voor indoor vliegers :confused: Tot nu toe gebruik ik meestal de 2204-14T van HK op 2s en 10 A esc . Mijn vliegers zijn meestal rond de 180gr vliegklaar .
Welke andere motor zou hiervoor kunnen dienen ? Alle info welkom :cool:

De T-motor (Tiger) van bij Bert. Zeer goed motortje, 1800 kV ipv de 1400 kV van HK. Ik heb er 1 op m'n Ramiel met een 8x3,8 prop en dat gaat perfect. Een 8x4,3 gaat ook maar met die 8x3,8 prop kan ik trager vliegen en toch genoeg 'macht' houden. Ideaal voor de verticaal stijgende figuren :cool:

Volledige zoekterm:
Tiger Motor AT2204 1800KV

Zeker wel:
Lithium Polymer(LiPo) Battery, Brushless Motor, ESC, Charger and Power systems for RC

Lithium Polymer(LiPo) Battery, Brushless Motor, ESC, Charger and Power systems for RC

Vooral de laatste twee lijken me wel geinig. Grappig dat ze de esc er meteen aan vast hebben gemaakt. Scheelt weer 3 gram oid....

Ik ben benieuwd naar ervaring met die laatste twee motoren. Zijn ze echt geschikt voor een 80-90 cm span f3B kist?
Of is iedereen al over naar 1S LiPo in f3P?

De 2204 14 is de meest gebruikte motor voor indoor vanwege de prestatie/prijs verhouding. Guyken wat wil je bereiken met een andere motor: meer prestatie, lager gewicht, meer snelheid, meer ... of minder .... ?

Als je dik wilt betalen is een Strecker, of iets minder extra een Glavak motor een optie.

Gelet op het gewicht van je model zou je een Turnigy 3020 KV 1800 met een APC 9x 3.8 kunnen proberen. Op een wat zwaardere (want grotere dan een Click) Disney bevalt die combo mij goed.

Een gerichtere vraag geeft gerichter advies.

groet,

Erik

Ik ben benieuwd naar ervaring met die laatste twee motoren. Zijn ze echt geschikt voor een 80-90 cm span f3B kist?
Of is iedereen al over naar 1S LiPo in f3P?

(Voorlopig) is 1S nog de uitzondering in F3P.

Wat indoor acrobatie vliegen betreft heb je 2 grote gebieden: precisie kunstvlucht en het freestyle/aeromusical/3D vliegen. Voor beide stijlen is 2S (voorlopig) nog standaard.

In precisiekunstvlucht wordt op elke gram gelet. Toestellen rond 80 gr (spanwijdte 80 à 90 cm) zijn de standaard vandaag de dag. Rekening houdend met een vermogen van ong. 40 W/100 gr totaalgewicht is de sprong van 2S naar 1S dichtbij. Momenteel is er één model bekend (Victory 1S van Alexey Lantsov) waarmee indoor precisie kunstvluchtwedstrijden gevlogen worden (op 1S zoals de naam doet vermoeden). Totaal gewicht ligt onder 40gr. Constructiemethode is weer een revolutie in indoor vliegen: volledig carbon airframe bespannen met uiterst dunne folie.

Voor freestyle/aeromusical/3D ligt het gewicht van de toestellen wat hoger, over het algemeen rond 150 gr. De benodigde vermogens en stromen maken dat er standaard op 2S gevlogen wordt (soms op 3S zelfs).

De Turnigy 2204-14 is een goeie budget motor, maar er zijn genoeg alternatieven in deze klasse van motoren (de ene al wat goedkoper dan de andere, de ene levert wat meer vermogen dan de andere en de levensduur van de ene is al wat langer dan die van de andere)

Ik ben vooral nieuwsgierig naar wat er allemaal bestaat op indoor gebied . De motors die jullie hier tonen heb ik nog nooit van gehoord of gezien . Misschien zoek ik in de verkeerde richting of is het indoor competitie materiaal nogal secret ? Zoals dat carbon frame met dunne film ?
In ieder geval bedankt iedereen , ik kan alles nu eens opzoeken .
Tot nu toe heb ik indoor bouwdozen gemaakt , daarna plannetje downloaden en zelf vlieger uitsnijden/bouwen .
Misschien volgende stap een Disney met ... erop . Vul de puntjes maar in aub . :D
:thumbsup:

Ik ben vooral nieuwsgierig naar wat er allemaal bestaat op indoor gebied . De motors die jullie hier tonen heb ik nog nooit van gehoord of gezien . Misschien zoek ik in de verkeerde richting of is het indoor competitie materiaal nogal secret ? Zoals dat carbon frame met dunne film ?

De indoor wedstrijden zijn vrij toegankelijk voor iedereen, maar het indoor vliegen op wedstrijd niveau evolueert snel de laatste jaren.

De 12 grams Glavak motor is ook erg veel gebruikt. Deze motor heeft vooral ook een erg prettige vermogens kromme. Vooral geschikt voor precissie.

Voor AeroMusicals is de AXI 2203/RACE de meest gebruikte motor.

Back