Wordt daar dan niks van hergebruikt Droop? Ik bedoel.. Er zullen vast genoeg onderdelen op zitten die nog helemaal perfect zijn.. uiteindelijk zal al het plaatwerk wel gerycled worden.. Maar zoals motor onderdelen bijvoorbeeld.. Wat wordt daar mee gedaan?
De meest herbruikbare onderdelen zoals radars, stuurwiel, radioapparatuur enz. enz. worden door de bemanningen zelf van boord gehaald.
De motor(en), pompen en herbruikbare onderdelen die nog in goede staat zijn worden bij ons ook particulier verkocht. Ook de liferafts worden meestal door de bemanningen niet van boord gehaald en dus worden die bij ons doorverkocht. Natuurlijk moet de nieuwe eigenaar van zo'n vlot dit opnieuw laten herkeuren.
Het staalschroot op zich gaat naar verschillende staalfabrieken waar het daar zal worden hersmolten tot nieuwe stalen platen.
Perk schreef:
ik denk ook dan een 720 hopeloos te licht is hiervoor.
wel een grote schroef zeg voor een vissersboot van die lengte, is dat in het echt ook zo?
Patrick
Ik had je een foto beloofd van de straalbuis van zo'n kotter.
Wel, belofte maakt schuld, Patrick en hier is ie dan:
Om de grootte perfekt weer te geven was een collega zo vriendelijk om voor de foto te poseren in zo'n straalbuis (nogmaals dank Maarten :wink

Zoals hier te zien is, is de hoogte van zo'n buis een goeie 2,50 m.
Mijn afgetopte schroef van 85 mm (1:30) is dus perfekt van afmeting. :wink:
Droop (die gelukkig zo'n kotter-stuurwiel in z'n bezit heeft.

)