Motor voor WeMoTec 480 fan

Sinds enige tijd vlieg ik met een Aeronaut 'Vampire' met een DS 51 3ph Fan en een HP 220/20/A4S p4 motor met 12 cellen.

Aangezien ik op een terrein vlieg met een zeer harde ondergrond :( wil ik overstappen op wat lichtere vliegtuigen en dan met de steeds populairder wordende 480 Fan met maximaal 10 cellen 4/5 RC of 3 cells LiPo.

Nu heb ik geen zin om het wiel opnieuw uit te vinden en is mijn vraag; Wat is de beste motor voor de 480 Fan waarbij het gewicht voor mij ook een rol speelt

Ik neem aan dat er genoeg mensen zijn die met de WeMoTec ervaring hebben dus ik laat mij graag voorlichten.

Ps: Vraag mij trouwens af wanneer de eerste Carbon Fan uitkomt in 480 formaat

Groetjes, Harry van Melick

De wemotech 480 fan wordt meestal met mega 16/15/3 of 16/15/2 gevlogen,er bestaat al een half carbone fan ,namelijk de vasa 400 fan maar metingen wijzen uit dat de wemotech fans toch beter zijn.

greetzz

Ik vlieg zelf ook met mega 16/15/3 in een Wemotec en 12 x CP1700 en daar ben ik heel tevreden over.
Hij trekt dan 28 A en de regelaar ligt in de luchtstroom i.v.m. de koeling van de BEC en de regelaar, een nadeel is dat je maar 3,5 min. kan vliegen (VOLGAS) :twisted: dus zit ik aan Lipo's te denken. :D

Ben, wat voor een toestel vlieg je ?

De 28 Amp zijn die statisch gemeten of berekend?
Zijn ze statisch gemeten dan zou hij zo'n 25 Amp in de lucht trekken en dat is bij 12 cellen zo gek nog niet.

Heb je trouwens enig idee hoeveel Amp hij met 10 cellen trekt, dit i.v.m. de keuze van LiPo's.

Zelf wacht ik nu op de Lippisch P-20 van RBC, heb hem door Ton van Munsteren op een "Fly Inn" zien Demo-vliegen en was erg onder de indruk. 8)
Ben alleen vergeten te kijken of de vleugels afneembaar zijn of dat het een 'One Piece' model is.

Groetjes uit een zeer zonnig Spanje, 22 graden en onbewolkt, :lol: :lol:

Harry van Melick

Hoi Harry,

Ziet er naar uit dat het wachten niet meer zo lang zal gaan duren. Hier zijn wat plaatjes van de LIP20 gebouwd door Rob met de eerste kunststof romp en ja de tweede ligt op mijn te wachten :D :D :D en die ga ik morgen ophalen :D :D joepie.
Als het weer een beetje meewerkt gaan we ook een filmpje schieten van de LIP.

Het gaat leuk worden op de E-JETmeetings :D
attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

De minifan is voorzien van een Kontronic 400/28 dat een prima motor is op 12 cellen.
Wil je bij 10 cellen blijven dan is een 400/36 zeer goed. Een vergelijkbaar en goedkoper alternatief is de Mega 16/15/3 voor 10-12 cellen of de Mega 16/15/2 voor 8-10 cellen.
Vergeet dan niet dat de laatst genoemde 16/15/2 op 10 cellen 50 amp door de wikkelingetjes krijgt en dus flink op zijndonder krijgt.

Ton

@ Harry
Jij zit daar lekker, het is hier een stuk minder, vies nat weer en koud erbij dus niet echt vliegweer.
Ik vlieg met een F18 van http://www.we12fly.com/ en een Pirahna van Jépé http://www.jepe.org/
Die 28 A was statisch en ik heb even gekeken op http://www.stack.nl/~coen/RC-forum/index.php en daar kon ik zien dat met 10 cellen 5,5 min. haalbaar is en met 11 cellen 4min. vliegtijd.
Ik was van de zomer bij een fly-in in Helmond en toen heb ik die Lippisch P20 ook zien vliegen maar toen zat er een Mega 16/15/2 in met 10 cellen als ik het me goed herinner.
Bij ons (Snoopey Tilburg) vliegt ook een man die de winter in Spanje zit en zomers staat hij op een camping vlak bij Tilburg.

Ton, de LIP-20 zie er zeer 'gelikt' uit en wat een makkelijke Motor/Trustpipe inbouw. 8) 8)

Ik kom in april waarschijnlijk naar Nederland (+ de beurs in Dortmund)en dan probeer ik een bouwdoos te pakken te krijgen. Als alles lukt heb ik hem tijdens de 'Fly Inn' te Helmond bij me. Het is goed mogelijk dat ik hem daar pas invlieg.

Zijn de vleugeldelen afneembaar of is hij uit een stuk?

Ik zet er een Mega/3 in met 10 cellen 4/5 RC, tevens ga ik proberen hem zo licht mogelijk te bouwen. Ook gebruik in de kleine Schulze 4 kanaals ontvanger, hiermee heb ik zeer goede ervaring

Groetjes, Harry van Melick

Hoi Harry,

Sorry voor mijn wat late reactie maar de vleugel is uit 1 stuk en zit vast in de romp.

Heb een eerste proto kit van de LIP liggen en hoop volgende week een begin te maken met de bouw.

POEPOE weer een project erbij :lol: :lol: :lol:

Ton 8)

Back