motor vraagje .46- .50

hallo,

aangezien ik net begin met vliegen heb ik even een paar vraagjes over een trainer..

deze heb ik al een tijd geleden aangeschaft en wil er nu eens mee gaan vliegen.
voor de motor word gegeven .46- .50 2 stroke als ik het goed heb komt dit dan overeen met 6.5 cc ?.
welk merk zender om mee te beginnen heb je voorlopig voldoende aan dacht zelf aan de fatuba skyport maar weet niet of deze nog weer evt uit te bereiden is later.
en welk merk voor de motor willen jullie me aanbevelen...

marco.

.46 komt ongeveer overeen met 6,5 cc. Ik weet niet welk model jij hebt, meer gegevens zouden misschien nuttig zijn voor een betere beoordeling.Ik raad je overigens sterk aan om niet alleen te gaan bouwen en vliegen zonder goede begeleiding, daarmee heb je 99% kans op teleurstelling. Gebruik de zoekfunctie om een club bij je in de buurt te zoeken. zij kunnen je het beste adviseren over de keuze van je motor, je radioapparatuur, op welke mode te vliegen/lessen (gas links of gas rechts), hoe met een motor om te gaan, enz.enz. En de meeste clubs hebben een goed les-programma waardoor je met een minimum aan schade en onveilige situaties je eerste schreden in deze fijne hobby kunt zetten. V.G. Paul.

het is een trainer en is een arf model dus hoeft niet veel meer aan te worden gebouwd..

weet niet hoe je hier foto's makkelijk kunt uploaden..

marco

ehum .46 is geen 6,5 cc.........

0.40 is 6,5cc
0.46 is 7 cc
0.50 is 8 cc

Een servo kun je bevestigen door gebruik te maken van een
kwiklink.

Johan

Je kunt je het besten conformeren aan de mening van de club, gebruik de spullen/apparatuur waar zij (goede) ervaringen mee hebben.
[bot aan ;)]Als je geen deskundige hulp/begeleiding hebt, zal een forum je ook niet aan het vliegen kunnen brengen. Duur, frustererend en gevaarlijk.[bot uit]

Ben het volledig met Ron eens, meld je aan bij een club.
Doe dat nu, tijdens het bouwen, ook van een ARF.
Ook ARF modellen hebben punten welke voor verbetering
vatbaar zijn.
bv
kwilklinks, viltclunck etc....

Johan

Back