motor weer werkend krijgen

hoi allemaal

ik kreeg laatst een nitro motor van iemand . het is met een trekstart en er staat op: t2m15, er staat nog stroom op de gloeiplug dat is volgens mij goed? er zit nog geen uitlaat, tankje, gloeiplug bij

nou is mijn vraag kan ik deze weer werkend krijgen? zoja hoe? welke motor is het en wat heb ik allemaal nodig. ik ben nog nieuw in de nitro dus ik heb nog geen ervaring er mee

hier een paar foto's van de motor:
full
full
full
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Maak de motor maar eerst eens open, kijken of je geen roest of vuiligheid tegenkomt. Draait de motor nog soepel of helemaal niet rond ?

Kijk ook of de gloeiplug nog goed is, maar voornamelijk is het eerst kijken of de motor geen roest of andere vuil in de cilinder en carb heeft. Er zal wellicht een topic op dit forum zijn die wat meer info geeft hier over.

oké. dan hoop ik dat ik hem nog goed in mekaar krijg :P en ja hij draait nog soepel (als je aan de trekstart trekt) ook ruit het naar nitro als je er aan trekt

Heb je een gloeistarter erbij, haal de gloeiplug eruit, en zet die op de starter. De gloeiplug moet fel oranje kleuren en warm worden. is dit niet het geval, dan een nieuwe gloeiplug erin zetten.

Misschien ook even beter om met de motor naar de lokale modelhobby shop te gaan, zij kunnen je wellicht meer info geven over de motor en hoe verder te werk gaan.

de vorige eigenaar woont een paar straten verder haha. daar kan ik zo heen lopen. hij heeft ook nog een big scale rc auto dus een gloeistarter zal ie vast wel hebben.

Als je er dan toch bent, vraag hem dan meteen wat je moet doen/kopen om hem weer aan de praat te krijgen. Gaat waarschijnlijk een stuk sneller dan via het forum.

Back