Heren,
Ik heb sinds een 3tal weken een Traxxas Stampede vxl. Leuke auto, alleen wordt de motor enorm warm. Ik heb vandaag 1 Lippo 3cel 2200 en een 3cel 5000 ma leeg gereden en de motor werd gemeten en was 95 graden. Dit ondanks dat het regende en er op nat gras en door plassen gereden werd. Er werd wel goed door gereden op het vliegveld maar toch.. De auto wordt verkocht als een RTR dus kan ik toch veronderstellen dat de auto erop voorzien is. Volgens de winkelier moet ik experimenteren met andere tandwielen, Spur en pinion, Hij heeft er me al verschillende verkocht, helaas zonder verbetering. Het is zelfs zo dat op een warme dag de auto ier gewoon mee stopt. De led knippert langzaam alsof de lipo leeg is maar dat is niet zo, als ik de voedingskabel dan even uittrek en weer insteek dan kan ik weer wat rijden. Ik kan de motor echt niet aanraken, zo warm is die, vandaar de tempmeting. Wat zou ik hieraan kunnen verhelpen?
De regelaar had ongeveer 75 graden.
mvg
Dirk
Ik heb sinds een 3tal weken een Traxxas Stampede vxl. Leuke auto, alleen wordt de motor enorm warm. Ik heb vandaag 1 Lippo 3cel 2200 en een 3cel 5000 ma leeg gereden en de motor werd gemeten en was 95 graden. Dit ondanks dat het regende en er op nat gras en door plassen gereden werd. Er werd wel goed door gereden op het vliegveld maar toch.. De auto wordt verkocht als een RTR dus kan ik toch veronderstellen dat de auto erop voorzien is. Volgens de winkelier moet ik experimenteren met andere tandwielen, Spur en pinion, Hij heeft er me al verschillende verkocht, helaas zonder verbetering. Het is zelfs zo dat op een warme dag de auto ier gewoon mee stopt. De led knippert langzaam alsof de lipo leeg is maar dat is niet zo, als ik de voedingskabel dan even uittrek en weer insteek dan kan ik weer wat rijden. Ik kan de motor echt niet aanraken, zo warm is die, vandaar de tempmeting. Wat zou ik hieraan kunnen verhelpen?
De regelaar had ongeveer 75 graden.
mvg
Dirk
Laatst bewerkt: