motoras himax 2816-1220

Hallo, weet iemand waar je zo een motoras kan vinden voor een himax 2816-1220 er zijn wel winkels in america die dit verkopen maar niet verzenden naar Belgie. Heb me al rot gezocht.:confused:
Groetjes

verenstaal? Je bedoeld dus een nieuwe as draaien op de draaibank en die vlakke kantjes erin vijlen? Ze moeten toch ergens te krijgen zijn in europe...
Wie o wie heeft al een himax as geplooid?
Groetjes

Als je een dikte en lengte weet,
(en het is echt lastig het verschil te meten tussen 3.15 mm en 3.2 mm)

kun je ook gewoon bij RCtechnics.net voor een paar grijpstuivers een paar verschillende uit te proberen asjes bestellen..

ik heb gister 2 asjes van een heli gekocht en deze mooi recht afgedaan en de platte kantjes daar waar ze moesten zijn erin gevijld en hoppa motortje draait weer. Deze himax motoren worden geleverd bij bijna iedere multiplex kist die rtr is en je kunt deze aandrijfsetjes en motoren ook apart kopen. De winkelier waar ik vandaag ben geweest kon noch bij multiplex noch bij himax die asjes krijgen. Een schande is het. Dus opgelet als je van plan bent om een himax motor aan te schaffen.
Ben van plan om een turnigy motor te kopen die bijna gelijkaardig is aan de 2816-1220. En voor deze prijs gooi je hem gewoon weg indien er iets aan hapert. Maar een motor van om en bij €40 die geen 10 minuten gedraait heeft....:confused:.

Ik heb van mijn (Turnigy) motor een keer een as vervangen door een draagarm pen van een autootje. Had ik toevallig liggen, was iets langer maar dezelfde diameter. Met de Dremel wat platte kantjes gemaakt en werkte perfect, tot op de dag van vandaag (da's ruim een jaar later).

Een normaal mens krijgt niet binnen 10 min. een 4 mm motoras krom.

En omdat de as door een gewoon stuk staal kan worden vervangen gaat een handelaar ze niet op voorraad leggen.

Mvg Johan

Ik verwijt de handelaren niets hoor echt niet ik wilde zeggen dat himax ze niet leverd. tjah nog nooit met een vliegtuig gevlogen en op een toch wat winderige dag toch proberen wetende dat ik geen ailerons heb is idd niet normaal :lol:.
Dus omdat de assen kunnen vervangen worden door een stuk staal zouden de handelaren ze niet opp vooraad liggen hebben? Iedereen die heli vliegt plooit wel eens een as en geloof me ze worden goed en veel verkocht die assen. nuja eind goed al goed.

Ik verwijt de handelaren niets hoor echt niet ik wilde zeggen dat himax ze niet leverd.

Onzin, 't zijn juist wel de handelaren die de onderdelen niet inkopen.
Hier een lijst van spare parts die Maxxprod (= Himax) levert. Als consument kan je daar in principe ook bestellen, alleen is dat nogal duur qua verzendkosten.

Ik verwijt de handelaren niets hoor echt niet ik wilde zeggen dat himax ze niet leverd. tjah nog nooit met een vliegtuig gevlogen en op een toch wat winderige dag toch proberen wetende dat ik geen ailerons heb is idd niet normaal :lol:.
Dus omdat de assen kunnen vervangen worden door een stuk staal zouden de handelaren ze niet opp vooraad liggen hebben? Iedereen die heli vliegt plooit wel eens een as en geloof me ze worden goed en veel verkocht die assen. nuja eind goed al goed.

daarom doe ik dus voor elke vlucht een roer uitslag controle ( of het flappert en of het wel de juiste kant op flappert)

de as van mijn himax motor ( c3528 ) is ook heel lichtjes gebogen.
Ik zou deze willen vervangen door een nieuw asje.

maar waar kan ik een stukje verenstaal krijgen?

ik heb een mini draaibankje staan hier, kan ik dan bv gewoon geen oude schroevendraaier afvijlen tot de juiste lengte en in mijn geval op 5mm diameter brengen met mijn draaibankje?

Hoe krijg je een 5 mm as krom . :D

Verenstaal heeft elke modelbouwwinkel. ;)

En iets draaien kan je vergeten .
Word niet precies genoeg en iets wat je kan draaien is te zwak.

Mvg Johan

Ps : himax assen zijn gewoon te koop , alleen wil niemand de transportkosten betalen en een winkelier verdient er niks aan.

je kan alles krom krijgen tegenwoordig :D

Hoe krijg je een 5 mm as krom . :D

Verenstaal heeft elke modelbouwwinkel. ;)

En iets draaien kan je vergeten .
Word niet precies genoeg en iets wat je kan draaien is te zwak.

Mvg Johan

Ps : himax assen zijn gewoon te koop , alleen wil niemand de transportkosten betalen en een winkelier verdient er niks aan.

het was verre van volle gas, en het was niet in de grond :D

het was tegen een muurken…..:rolleyes:

het staat maar heeeeel lichtjes scheef, maar ik heb deze namiddag een vlucht gedaan, en toch hoor je het heel goed wanneer ik een bepaalde snelheid heb….zal wel niet goed zijn zeker…?

5 mm verenstaal in een motor krijg je alleen krom als je met volgas op een harde ondergrond crasht . :D

Mvg Johan

ik vraag me zelf wat voor staal het origineel eigenlijk wel is ?
gezien met zegt dat verenstaal NIET gebogen kan worden….

ik heb al meer dan 6 asjes gebroken op een dymond al3548 :(
waardeloos om zo'n dun 4mm asje op een 720 watt motor te zetten :hammer:
nu werkt een kennis bij een staalbewerkingsbedrijf en die is dus een titanium asje aan het maken als je die stuk krijgt............. dan zijn de lagers ook stuk :hammer:
er moet iets breken of de prop of de as of de lagers

hoe ik al die asjes stuk heb gekregen?
verkeerd scheef landingsgestel waardoor hij tijdens eht taxien elke keer op zn neus ging

maar een asje is goedkoper als een apc 13.5x6 ;-)

Back