motoras vs pinion 2.0 / 2.3 / 3.2 / 5.0

Heeey modelbouwers.

Na een tijdje nitro te hebben gereden maar al snel overgestapt was naar FG nu dan naar de electro wagens.
Ik heb 2 leuke 2e hands wagens van Xray op de kop kunnen tikken om er eens mee te gaan stoeien:

M18T en deze week binnen gekregen 2e handsje T1R. Al een tijdje met de M18T gereden en het bevalt super. Maar als echter je pinions worden opgegeten en je moet nieuwe halen dan begint voor mij de elende en heb dan ook de volgende vraag voor jullie aangezien ik het niet kan vinden middels search en ook niet via onze vriend google.

Op de M18T heb ik een motor ( niet de standaard ) met een as van pak weg 2.2 / 2.3 mm. Als ik me niet vergis heeft xray 48 pitch tandwielen.
Maar als ik de orginele tandwielen pak van Xray dan passen deze niet omdat het gat te klein is. op de stock motor passen deze wel. Als ik nu bijvoorbeeld op de website ga kijken van PK zie ik wel de orginele tandwielen en voor motorern met een 5mm maar die passen dus niet op die wagen.
Als ik dan ga kijken op andere webshops zie ik pinions genoeg maar nooit staat er ergens de afmeting bij van de as die erin kan..

Het zelfde geldt als ik opzoek ga naar een pinion voor de motor die ik bij de T1R heb. dee heeft een as van pakweg 3.2mm.

Nu heb ik dan al een motor met een as van:
2.0mm ( orginele m18t )
2.3mm
3.2mm

en op de website van PK staat nog 5mm.

Nu is mijn vraag hoe kan ik nou zien welke pinion op mijn motor past of moet ik elke keer een supplier gaan emailen ervoor?

Alvast bedankt voor de reacties

De 180, 300 en 370 motoren hebben een as van 2mm
De 400, 480 motoren hebben 2.3mm
500 motoren (540) hebben 3.2mm
5mm asse zijn voor de grote brushless motoren die net zo groot zijn als de auto zelf, gaat dus niet passen.

Pinions van een mini-inferno zijn 48pitch en voor 400 motoren (dus 2.3mm)

Als je bij de modelbouw een aluminium buisje haalt van 1/8" heb je daarmee direct de juiste verloop van 2mm naar 3.2mm en kan je 1:10 pinions gebruiken op een 2mm as, als je het buisje uitboort naar 2.3mm past die op een 400 formaat motor..

Back