motorcalculator

Kent iemand een motorcalculator waar de B40 en B50 motoren van hacker zich laten in verrekenen? De motorcalc van eflight blijkt door te slaan als je aan f5b waarden komt en heeft bovendien maar enkele varianten staan van de Hacker inrunners in het lijstje.
Ik weet dat je nooit de juiste praktijkwaarden zal hebben met een berekenprogrammatje, zeker niet bij limietwaarden, maar zo heb je toch een klein beetje een indicatie welk type motor best past.

grtz Johan

Een beetje beperkt, maar inderdaad ook heel interessant, vreemd dat ook hier de B50 serie maar vanaf 10 windingen begint.
De uitkomst van het vermogen lijkt mij na enkele opgaves wel realistischer dan bij eflight.

grtz Johan

Laatst bewerkt:
Wanneer motorgegevens niet in de ene calculator beschikbaar zijn, 'leen' je ze uit andere calculator :)

Drive Calculator (Windows, Linux, Mac, Engels & Duits)
www.yahoogroups.com/group/D-calc (spam wordt door ondergetekende afgevangen)
www.drivecalc.de

MM_Calc
new-mm_calc-drive-calculator-versions
http://www.modelbouwforum.nl/forums/electro-vliegtuigen/122051-%5Bvid%5D-uitleg-scorpion_calc-%3Dmm_calc%3Ddualsky_calc.html?highlight=mm_calc

Meer e-calculators
e-flight calculators (compilation) - RC Groups

Laatst bewerkt door een moderator:
De Hacker B50 5L staat zeer zeker in die door Frank genoemde "brantuas" calculator. Even wat verder door scrollen.

Het grootste probleem met die calculator is welke Lipo je er in gooit want er staat niks nieuws in. Ik neem Neu 4900 25C en dat komt dan overeen met een TP 3250mah 45C.

De waardes die er dan uit rollen zijn piek waardes die je in de vlucht zult zien.

Heb net even de Brantuas site in Adobe Dreamweaver geïmporteerd.
Kijken of de broncode aangepast kan worden voor nieuwe items...
Ben geen sitebouwer... vast wat aan te tweeken... Wat jij Mark?
Nog niet geheel duidelijk...

Kom een bestandje tegen dat heet pcalc.js (PCalc, was ooit shareware...)
Daar zit mogelijk de formule in...

Laatst bewerkt:
Heb net even de Brantuas site in Adobe Dreamweaver geïmporteerd.
Kijken of de broncode aangepast kan worden voor nieuwe items...
Ben geen sitebouwer... vast wat aan te tweeken... Wat jij Mark?
Nog niet geheel duidelijk...

Kom een bestandje tegen dat heet pcalc.js (PCalc, was ooit shareware...)
Daar zit mogelijk de formule in...

Tweaken kan altijd maar heb niet zo zin om de bouwen van een stuk software achter me aan te hebben hehehe.

calc.f5b.nl ;) ofzoiets hahaha.

Back