motorcross

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door collin17, 25 jul 2012.

  1. collin17

    collin17

    Lid geworden:
    10 jan 2009
    Berichten:
    132
    Locatie:
    zundert
    iemand die hier aan motorcross doet?

    jaar geleden gevallen schouder uit de kom en spieren gescheurd.
    na een jaartje naar mijn motor lopen kijken volgend weekend toch maar weer eens proberen

    gr.
     
  2. collin17

    collin17

    Lid geworden:
    10 jan 2009
    Berichten:
    132
    Locatie:
    zundert
    helemaal niemand hier?
     
  3. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    je zou het op een motorcross forum kunnen proberen??!!:D:D:D
     
  4. The-Max

    The-Max

    Lid geworden:
    8 jun 2010
    Berichten:
    383
    Locatie:
    westervoort
    ik zou het wel willen, maar denk niet dat mijn moeder er zo blij mee is.
    ga wel een brommer kopen, en als het een crosser is kan ik het altijd keertje proberen :D
    maar eerst mijn motor maar eens verkopen
     
  5. mackbreaker

    mackbreaker

    Lid geworden:
    2 aug 2012
    Berichten:
    165
    Locatie:
    weert
    ik heb zelf een crossbrommer gebouwd.
    is een puch maxi, en loopt ongeveer 80, met min 6 pk(is veel als je standaard 1.5pk hebt)
    ga binnenkort ook wedstrijden er mee rijden, maar de voorvork(honda mt) is lek...
    hij trekt wel lekker, en springen gaat behoorlijk(heb al een sprong van 2m hoog gemaakt, en toen reed ik half gas.
    is niet echt motorcross, maar ook geen brommercross, hij ziet er namelijk niet meer uit als een std brommer, en de motor al zeker niet:rolleyes:
     
  6. MicroVlieger

    MicroVlieger

    Lid geworden:
    24 mei 2012
    Berichten:
    656
    Locatie:
    Krommenie
    :banana::lol:
     
  7. Banana

    Banana

    Lid geworden:
    25 mrt 2008
    Berichten:
    482
    Locatie:
    Rotterdam
    Een sprong van 2 meter hoog? Dat is dus over een mens heen? Met een puch? Whaaaaaaaaaaaaaaaaaaat?

    Ikzelf doe niet aan motorcross, ik zou het graag willen en kom ook ieder jaar wel even kijken bij de paascross in gouda (Altijd leuk om te zien).
    Een vriend van me heeft een cr125 gehad, heb daar wel eens op gereden (Echt leuk zo'n ding, en wat een kracht!!! Daar kan geen opgevoerde brommer/scooter tegenop, echt niet!). Die is ondertussen stuk gegaan (Versnellingsbak naar de apen) en hij is overgestapt naar een crf250. Erg leuk allemaal, maar t kost wel een hoop centjes. Wat dat betreft is deze hobby nog ''goedkoop'', hoewel ik dit ook niet echt bepaald een hobby vind met weinig kosten.
    Maargoed, motorcross lijkt me echt heel vet om te doen. Misschien over een jaar of 5...? Wie weet:)
     
  8. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    2 meter hoog,springen die gasten hier ook met inlineskates en mountainbikes/bmx
    en dat kan je zelf ook met een rc auto de traxxas slash springt met de juiste schans ook hoger
     
  9. Bullet3030

    Bullet3030

    Lid geworden:
    7 jun 2010
    Berichten:
    1.038
    Locatie:
    Heemskerk
    Ik heb jaren gecrosst op industie terein hier in de buurt en een paar keer wedstrijden gereden op een club.Ben begonnen met een honda 125 4takt toen ik een jaar of 7 was om te leren rijden en schakelen. Daarna al gauw overgestapt op de cr 125 ..eerst het type met schijf voor en daarna het nieuwere type met twee schijven en upsidedown voorfork.Na het halen van me rijbewijs een auto gekocht met aanhanger er achter met 3 sledes voor meerdere motoren. Ik heb mu al jaren niet meer op een crosser gereden maar het blijft jeuken.Omdat ik me motor rijbewijs binnen 3 dagen had ook een aantal racers gehad zoals de 600f en 600rr.. Wat ik ook nog steeds geweldig vind.

    Nu vlieg ik heli :p
     
  10. damon

    damon

    Lid geworden:
    9 aug 2012
    Berichten:
    244
    hallo

    ik doe al aan motocross van mijn 4 jaar..

    ik heb competitie motocross gereden tot mijn 17 jaar in BMB FFM MCLB VMCF enz.....

    beetje overal,

    op mijn 17 jaar heb ik mijn rug gebroken..

    dan ben ik tot het besluit gekomen van te stoppen..

    maar na een jaar prikte het al terug goed en had ik terug zeer veel zin om te rijden, maar de pijn die ik gehad heb door mijn rug te breken bleef in mijn achterhoofd hangen..

    dan ben ik beginnen supermoto rijden..

    70% asfalt en 30 % off road..

    minder gevaarlijk enz.

    nu ben ik 19 jaar en rij belgisch kampioenschap en ONK hollands kampioen schap.

    volgend seizoen waarschijnlijk ook Duits meistershaft kampioenschap en met de loop der tijd zou ik nog eens willen gaan proberen op europees niveau..

    mvg
     
  11. mackbreaker

    mackbreaker

    Lid geworden:
    2 aug 2012
    Berichten:
    165
    Locatie:
    weert
    dit is mijn puch, ongeveer een jaar geleden:
    http://i1253.photobucket.com/albums/hh592/Mackbreaker/PICT0341.jpg

    het blok(even langs geweest bij de testbank, is gemeten op het achterwiel, en met 14-45 had ik ong 7pk, en met volgensmij 14-38 iets van 10pk)
    http://i1253.photobucket.com/albums/hh592/Mackbreaker/okocarburateur.jpg

    vergeleken met een echte cross motor is het een goedkope hobby, maar er zit stiekem toch al een dikke 1000 euro in deze puch:rolleyes:

    de sprong van 2 meter is de sprong die gemeten is...
    als ik zelf ga rijden in het bos zonder iemand er bij kom ik wel hoger denk ik....

    maar ik ben inmiddels gestopt, alleen nog voor de hobby
    dus af en toe nog een keer het bos in, maar wedstrijden doe ik niet meer, heb het ong een jaar geleden gedaan, en wou weer beginne, maar heb de tijd gewoon niet.
    hij staat nu al iets van een half jaar te verstoffen in de schuur
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2012

Deel Deze Pagina